Toto je archiv českého Star Trek portálu Trekkies.cz, který není od ledna 2021 aktualizován a je přístupný pouze ke čtení. Pokračujte prosím na novou verzi webu Trekkies.cz.

Attack Wing: První mise – oprava satelitu

út 23. června 2015      autor: Novalis      přečteno: 3679x      délka: 6 min      komentáře: 4

Nové loděFederace testuje na hranici Neutrální zóny nový satelit, který umí detekovat maskované lodě. Je to důležité zvláště teď, kdy o sobě opět dávají Romulané vědět… Nový satelit ovšem je trnem v oku i Klingonské říši, která taktéž využívá technologii maskování. Vysoká rada posílá s tichým souhlasem Gowrona, aby satelit nenápadně zničil. Mezitím vážná závada na řídicí desce satelitu způsobí jeho nekontrolované směřování do Neutrální zony. Loď USS Reliant má za úkol satelit dopravit na základnu a opravit ho. Enterprise-D je vzdálená jen pár hodin warpem, když zachytí volání o pomoc – kolem satelitu se objevují maskované lodě. Zvládne Enterprise-D podpořit Reliant a zabránit konflitku, aby nepřerostl v něco většího? V momentě příletu Enterprise-D Klingonská vysoká rada ukončuje vysílání s Gowronem, který má akci na povel, ten tak zůstane sám bez podpory či možnosti posil… (Není to oficiální mise, jen jsem se nechal inspirovat seriálem :-)

Federace spojených planet disponuje…

  • USS Enterprise-D 28 bodů, s kapitánem Rikerem 4 body a Chekovem za 3 body
  • USS Reliant 20 bodů, s kapitánem Picardem 6 bodů a Kylem za 2 body
     

Imperium Klingonů disponuje…

  • Maht-H'a 28 bodů, s kapitánem Nu'Daq 3 body
  • Negh'Var Class 28 bodů, s kapitánem Gowronem za 4 body

Federace  Klingoni

Report z bitvy Star Trek: Attack Wing

Pro Klingony je cílem hry zničit satelit, naopak pro Federaci je důležité je během šesti kol odrazit. Strany mají vyrovnaný počet 63 bodů, ovšem taktika je rozdílná – zatímco Klingoni se budou maskovat, aby se jim zvýšilo množství kostek na hod obrany (z jedné na čtyři), hráči Federace by se měli držet blízko sebe a využít svého vysokého skillu kapitánů (budou útočit dříve jak Klingoni), soustředit palbu a tím vyřadit lodě jednu za druhou.

První kolo
posun predPohybovou fázi začíná hráč s nejnižší skillem kapitána (naopak útočí poslední v bojové fázi). Nu'Daq tedy se začne pohybovat první a dále podle výše skilu Gowron s Rikerem a poslední Picard. V této fázi hry se hráči snaží co nejvíce přiblížit na palebnou vzdálenost. Pohyb se určuje podle karty lodi, kde je jasně dané, o kolik se smíte posunout, po navolení na kolečku pohybu (tohle fakt nevím, jak nazvat česky :-) se otočí tak, aby ho nepřítel neviděl – až do provedení fáze pohybu to zůstává tajemstvím. Pak podle zvoleného pohybu přiložíte šablonu daného pohybu a posunete je. Velmi důležité: většina lodí má palebnou výseč pouze vpředu, v momentě, kdy nejste nastaveni výsečí na nepřítele, nemůžete střílet (vyjma vylepšení za další body torpéd, které mohou střílet 360 stupňů kolem lodi – na ty nám tuto hru nezbyly body, další hru určitě udělám s torpédy). Když použijete červeně označenou možnost pohybu, většinou na otočku o 180 stupňů, dostanete k lodi výstrahu a nesmíte se pohybovat, dokud neprovedete v pohybové fázi pohyb zelenou šipkou – většinou krátký a do boku jako trest za to, že jste utekli :-)

Druhé kolo
bitvaPohybová fáze začíná s velkým napětím, lodě jsou už na dostřel, fázi dokončuje volná akce, kde se mohou lodě zdarma vylepšit tokenem na úhyb, snížení kostky obrany soupeře, přehození kostky, či zaměření, maskování a další. Zde se už projevuje i umění kapitánů – někteří neumějí nic, naopak například Gowron má na své kartě, že umí přidat útočnou kostku klingonské lodi v dosahu 1–2 (podle palebné šablony). Na Reliantu máme Picarda, který má v základu čtyři volné akce pro případ, že by loď některou neuměla; má zde na pomoc vylepšení v podobě Kylea, který umí opravit každé kolo jeden token štítu při použití zeleného manévru. Klingoni mizí v maskování, kde se jim z jedné kostky obrany zvyšuje na čtyři kostky obrany (jen jednou za kolo; dobrá taktika je mít malou loď, která jim i třeba jednou kostkou útoku maskování zruší a jim zůstane jen jedna kostka obrany, a pak se do nich pustit větší lodí). Dochází k boji, začíná kapitán s největším skillem, tedy Picard, protože Reliant má na kartě psané, že na vzdálenost 1 má +1 útok (a obecně na vzdálenost máte +1 k útoku). Má k základu 2 útok najednou 4 útoky a z malé lodě se stává dravec, který může prorazit štíty a způsobit vážné poškození. Navíc není Reliant omezen útokem v klasické výseči před sebe, ale umí bojovat do 180 stupňů. Nemusí tedy stát čelem k lodi, na kterou pálí. Postupně začíná boj a každá loď se podle skillu kapitána zapojuje do bitvy.

Třetí kolo
bojikZ minulého kroku jsou vyhodnoceny zásahy a poškození (zásah jde do štítu, nebo přímo do lodi, poškození neubírá body, ale naopak přidá kartu poškození; může se stát, že poškozením vyřadíte loď a ani ji nemusíte ničit; kostky mají několik symbolů, např. můžete přijít o pohon, nebo smět letět jen rovně, nemoct pálit, …) Opět se začíná pohybová fáze s tím, že kolem jsou už lodě. Je třeba předpokládat, co udělá soupeř, abyste ho vmanévrovali do svého palebného pole. Bohužel se teď – jako při klasickém letovém souboji – na kolo rozutečete. Lodě i teď mění kurzy a nedostávají se do palebného postavení… Je čas využít oprav, máte-li je.

Čtvrté kolo
Konečně se lodě zkonsolidovaly a opět k sobě míří k dalšímu boji, tentokrát jedna z klingonských lodí neustojí útok dvou lodí a dostává poslední dva zásahy, které stačí k její vyřazení z boje. Na místě se většinou nic nenechá, aby to neblokovalo další hru. Gowron je překvapen… opětuje palbu na Enterprise, zásahy jí bohužel ale jen vypnul štíty a dal jeden zásah.

Páté kolo
Dvě lodě už lehce vymanévrují jednu pomalejší loď, navíc Reliant opět využívá 180stupňové možnosti palby. Picardova loď míří přesně, i přes kamo prochází většina zásahů na poškození. Karty poškození říkají, že dostanete jeden zásah do lodi (na kostky a tyhle karty mám štěstí… díky Q!), druhá karta poškození říká, že v dalším kole nesmím útočit. :-( Nyní přichází řada na Enterprise, aby zaútočila na to, co zbylo. A po odebrání kamo zbyla Gowronovi jen 1 kostka obrany proti 5 kostkám útoku Enterprise.

Šesté kolo
I přes veškerou snahu Gowrona Federace nepustila lodě Klingonů na palebnou vzdálenost k satelitu, mise je pro Klingony neúspěšná.

Bitva se odehrávala převážně uprostřed mapy, karty zásahu velmi výrazně ovlivní vaši strategii. Dokoupil jsem si dvě nové lodě a musím uznat, že mě hra začala bavit o to víc, těším se na další rozšíření.

Závěrem jen mohu říct to, co už říkali Romulané Picardovi: „My jsme se vrátili.“ (těším se na jejich lodě)

praporčík Novalis
autor: Novalis
vydáno: út 23. června 2015
přečteno: 3679x
komentáře: 4
Facebook Twitter Google+

Další články z této rubriky:

Zazvonil zvonec a odznáčků je konec  -  ne 5. července 2020
Nápovědy k odznáčku Chakotay – roztříštěný v čase  -  po 1. června 2020
Rozšíření Kobayashi Maru  -  pá 22. května 2020
Výsledky soutěže Holodoktor fotografuje talisman  -  čt 21. května 2020
Připravte se na Kobayashi Maru  -  st 29. dubna 2020
Star Trek se dočká hry ve virtuální realitě [VIDEO]  -  út 14. června 2016
Třetí rozšíření pro Star Trek Online již letos v létě  -  út 10. května 2016
Romulané chtějí obnovit síly v Neutrální zóně  -  pá 19. února 2016
Zahrajte si Star Trek Timelines [VIDEO]  -  čt 28. ledna 2016
Odznáčkový adventní kalendář  -  út 24. listopadu 2015
Hrajte dlouho a blaze  -  st 22. července 2015
Star Trek: Attack Wing  -  ne 14. června 2015
Startrekové hry digitálně [VIDEO]  -  po 11. května 2015
ST: Colonies je otevřen!  -  po 12. ledna 2015
Star Trek: Alien Domain [VIDEO]  -  út 6. ledna 2015

Star Trek and all related properties are Registered Trademarks of Paramount Pictures, registered by United States Patent and Trademark Office. All rights reserved. THESE PAGES ARE NOT OFFICIAL!

Internetový portál Trekkies.cz je vytvářen a spravován klubem a dalšími redaktory. Je postaven na základech redakčního systému phpRS.

© 2005, Trekkies: TNG