Štíty
Štíty jsou energetické pole obklopující objekt za účelem jeho ochrany (či ochrany všeho okolo). Energetické a projektilové zbraně nemůžou štíty přímo prorazit, pokud není známá přesná frekvence. Bez znalosti přesné frekvence zbraně jen štíty vybíjejí. Štít totiž musí reagovat energií ekvivalentní výboji nebo projektilu zbraně.
Technologie štítů dovoluje dvě konfigurace - elipsoidní kolem objektu, nebo štíty, které obtékají tvar objektu. Základním rozdílem je samozřejmě efekt na obrazovce, ale odůvodnění, proč je tomu tak, zní, že elipsoidní štíty mají větší stabilitu a pohltí větší množství energie, z důvodu že je elipsoid stabilnější. Zatímco štíty obtékající tvar - konturní - mají zase menší profil, což je občas výhodnější. Nepotřebujete tolik energie, když vás nepřítel tolikrát netrefí. Pravděpodobně se dá přepínat mezi druhy štítů, jelikož lodě používají v průběhu času různé typy. Energetický potenciál obou druhů štítů je neurčitý (liší se téměř v každém dílu :-)), pohybuje se v řádech od kilojoulů do gigajoulů. Bez ohledu v jakých řádech se pohybují výkony štítů, lze štíty intezivní palbou vybít, když se nakonec vybijí, chvíli trvá, než se znovu nabijí. Například u třídy Constitution trvá nabití štítů 15.5 sekundy, zatímco u vyspělejší třídy Nova trvá nabití štítů 45 sekund (záhada). V TOS se vyskytly štíty, které vydrží 900 fotonových torpéd. Proč se nepoužívají, je další záhadou.
Transportování se skrze štíty přímo nelze. Jak je to se znalostí přesné frekvence je také záhadou, protože v různých episodách tvrdí různé věci. Co se ovšem ví, je, že když se loď pokouší něco transportovat, musí ve štítech otevřít "okno" -mezeru, kterou projde transportní paprsek. Stejným způsobem lze nechávat části lodi bez ochrany, např. z důvodu vzpurných praporčíků :-)
Štíty, pokud nemají dost energie, lze také přesměrovat z jedné části do druhé. Není potřeba chránit záď, když je nepřítel před námi. Také lze při dostatku energie rozšířit štíty okolo jiného objektu, např. zpřátelené poškozené lodi. Díky vlastnosti štítů nepropustit nic, co nechceme se používají také jako nouzové přepážky, které chrání zbytek objektu při protržení jedné sekce.
Další články z této rubriky:
Budova ve tvaru Enterprise [VIDEO] - čt 21. května 2015IXS Enterprise - pá 13. června 2014
Univerzální překladač je skoro zde [VIDEO] - út 3. června 2014
Následnice Deep Space 9 - st 20. listopadu 2013
Takeiův pohled [VIDEO] - po 21. října 2013
USS Enterprise vypluje v roce 2025 - po 17. června 2013
Hurá, replikátor! Nebo 3D tiskárna? - st 22. května 2013
Bing překládá klingonštinu - st 15. května 2013
Do temnoty s "novou" technologii [VIDEO] - po 13. května 2013
První vlečný paprsek realitou - pá 8. února 2013
Star Trek technologie - realita a co by realitou mohlo být - po 14. ledna 2013
Na Vulkánu by chtěl žít každý - čt 15. listopadu 2012
Holografické simulátory - út 6. listopadu 2012
Warpový pohon skutečností? [VIDEO] - út 18. září 2012
Google chce počítač ze Star Treku - pá 10. srpna 2012