Star Trek: Discovery – osobní dojmy z odvysílaných epizod

so 3. února 2018      autor: Lostie13      přečteno: 1382x      komentáře: 33

Vložit nový komentář

kadet pittrek
pittrek - so 3. února 2018 - 23:43

Zaujimave. Moje nazory su presne opacne. Dokonca aj Tilly je jedina osoba, ktoru tam dokazem akceptovat. Zvucka je podla mna hrozna, Klingoni vyzeraju hrozne, serial uplne znicil kontinuitu, pribehy neobsahuju vobec nic z toho, co robi Star Trek Star Trekom, zatial celkovo obrovske sklamanie az na nejake 2-3 diely, ktore boli celkom fajn.

kadet Revan
Revan - ne 4. února 2018 - 15:58

Seriál je moc pěkný, až na Klingony, kteří mi spíš připomínají Remany než Klingony, ale nato se dá zvyknout. Děj není špatný a dějové zvraty jsou velmi povedené. Postavy se mi až na jednu vcelku líbí. Bohužel se mi v posledních pár dílech děje to samé, co ve Hře o trůny, ve chvíli, kdy si oblíbím postavu tak zemře.

Upřímně nejhorší věc v seriálu je postava Michael Burnham. Je opravdu děsná, hrozivě nesympatická a silně destruktivní. Místy mi připadá, že hlavním zápornou postavou seriálu je právě ona. Méně sympatická je pro mě snad jen Seska z VOY. Nepamatuji si na hlavní postavu, která by se mi líbila méně a vůbec by mi nevadilo, kdyby v seriálu zemřela nebo se najednou ztratila a už nevrátila.

podporučík Lostie13
Lostie13 - ne 4. února 2018 - 23:06

To pittrek: Jsem rád, že jsem se setkal s opačným názorem, ostatně rozdílné názory obvykle vyvolávají diskusi. S kontinuitou souhlasím, nicméně musíme pochopit dnešní dobu a zavedené audiovizuální normy, celkově výrazně poklesla pozornost diváků, lidé jsou dnes ještě více zrychlení než tomu bylo před pár lety, zbytečně spěcháme a neužíváme si, proto tak výrazně stoupla bezduchá akce s minimem komplexnosti a přemýšlením nad příběhem, jen se podívejme, jakým způsobem je tvořena několik posledních sérií Hra o trůny. Knihy jsou docela samy o sobě hard fantasy s velkým množstvím postav, když kolikrát sleduji různé reakční Youtubery, případně diskutuji s kolegy z práce o Game of Thrones, tak vidím, že mají problém pochopit souvislosti, dějové zápletky, detaily a názvosloví jen ze samotného seriálu. Discovery jde podle mého ruku v ruce s tímto trendem, proto přináší více akce a lépe uchopitelný děj pro moderního diváka. Kontinuita ani nemůže mít takový vliv na celkové pojetí Discovery, protože by řada lidí vůbec nepochopila, co tím tvůrci mysleli. Za zmínku také stojí, že tu vyrostla další generace fanoušků science fiction, kteří hledají spíše velké vesmírné bitvy, parádní efekty jako z PC her, případně nějaké potrhlejší teenagerské komiksové seriály a filmy, o jejichž umělecké hodnotě by se dalo polemizovat. A dnešní divák se bude jen těžko orientovat ve složité spleti tzv. technobabbles, případně si ani nevyhledá potřebné souvislosti pomocí internetu. Pouze spustí Netflix, promítne díl, pobaví se, jde spát, ráno vstane a pokračuje ve svém životě. Tím samozřejmě neříkám, že jsou takoví všichni diváci, ale v dnešní době jich je zkrátka většina. Je to poměrně očekávané vzhledem k tomu, jak poslední roky vstoupily do módy různé geek a nerd záležitosti, je to dnes zkrátka "in," proto se těmto divákům rovněž přizpůsobuje obsah. Pro náročnější fanoušky tu jsou (zaplaťpánbůh) stále knihy, nebo i různé trekové fan filmy, mezi nimiž se najdou také některé, jejichž obsahová hodnota daleko přesahuje oficiální vydávaný filmový a seriálový kánon studia Paramount. :)

Man cannot discover new oceans unless he has the courage to lose sight of the shore.
podporučík Lostie13
Lostie13 - ne 4. února 2018 - 23:06

To Revan: Já byl ke Klingonům velice skeptický již od samého začátku, ale tak nějak jsem si na ně zvykl a musím říct, že je to poprvé, co mi nějaká rasa ve Star Treku nahání hrůzu s myšlenkou, že bychom se s nimi měli osobně setkat. Co se týče těch dějových zvratů, je to dnes takový trend. Každý si dnes myslí, že když zabije pár postav, že to hned přiláká více lidí a bude šokovat, jenže ono to taky nefunguje úplně u každého seriálu. Michael Burnham jsem si postupem času dost oblíbil, asi osobně slabost pro Sonequa Martin-Green. :D

Man cannot discover new oceans unless he has the courage to lose sight of the shore.
kadet BMAJTZ
BMAJTZ - po 5. února 2018 - 15:48

Já s článkem docela souhlasím. Jasně ten seriál vypadá a funguje naprosto jinak než cokoli do této doby, ten skok je docela razantní, ale podobný skok byl i mezi TOS a TNG (DS, VOY nevyjímaje). Tam ty změny byly taky hodně vidět a nebylo to jenom časovým rozestupem. Rozdíl mezi TNG érou a ENT už tak výrazný nebyl, ale stejně jsme nakonec dostali například kontinuální příběh místo samostatných. Proč? Protože to tehdy na seriálovém poli takto fungovalo. Dneska frčí seriály ala GOT plné zvratů, nemám s tím problém. Jasně souhlasím, že rozbité kontinuum je asi to nejvíc co mi na ST vadí a ze sporového pohonu mám stejně podivný pocit jako autor. To že se seriál netváří utopicky mi naopak přijde jako svěží změna. Je třeba si uvědomit, že Star Trek je hlavně velká obchodní značka s potenciálem velkých výdělků a podle mě k tomu autoři taky tak přistupují. Na druhou stranu, vcelku mě překvapuje i hodnocení seriálu Orville, který k podobné látce přistupuje naprosto odlišným (dalo by se říci Star Trekovštějším) způsobem.

kadet BMAJTZ
BMAJTZ - po 5. února 2018 - 15:51

Mimochodem i Orville se mi osobně líbí, ale pokračování STD očekávám o poznání netrpělivěji. Jenom tak pro upřesnění patřím k těm kteří ST sledují už dlouhodobě, nepočítám se mezi nováčky které například přivedly filmy.

podporučík Lostie13
Lostie13 - po 5. února 2018 - 20:43

BMAJTZ: Na Orville jsem si zatím ještě čas neudělal, ale nějak mě to ani neláká, uvidím, snad změním časem názor, stejně jako tomu bylo u Discovery. :)

Man cannot discover new oceans unless he has the courage to lose sight of the shore.
bez hodnosti s.s.enterprise
s.s.enterprise - út 6. února 2018 - 14:26

Já článek beru jako názor fanouška, ale je možná škoda, že autor nepočkal až na skončení celé první série, protože takto je to pořád jen hodnoceno v mezičase, kdy čtenář ani neví, jakou část první sezóny článek popisuje a proto např. nesouhlasím s uvedeným tvrzením, že "Dějové zvraty tu jsou sice výrazné, ale ne tak extrémní jako u zmiňovaného Game of Thrones."

Dál například nesouhlasím s tím, že: "Klingoni tak momentálně působí mnohem hrozivěji, jak se na jejich rasu sluší a patří. Z původních Klingonů rozhodně takový strach nešel." Klingoni v úvodní scéně STIII a zejména pak TMP mi přišli mnohem hrozivější!

Nesouhlasím ani s "DSC nám předestírá daleko temnější obrázek o stavu, ve kterém se Země nachází.", protože Zemi jsem v celém seriálu zatím neviděl (v době psaní tohoto textu jsem neviděl jen poslední ep. 1x15).

Konečně tvrzení o vynikajícím vizuálním zpracování je diskutabilní, laťka a feeling je sice velmi vysoko, ale o to víc jsou do očí bijící některé, dle mého, odfláknuté modely lodí a nebo interiéry a kostýmy v Zrcadlovém vesmíru.

bez hodnosti s.s.enterprise
s.s.enterprise - út 6. února 2018 - 14:27

Lostie13: Orville je pro fanouška ST povinnost. Je to takové milé připomenutí témat v TNG a VOY.

kapitán flotily Jakkob Killer
Jakkob Killer - st 7. února 2018 - 04:54

s.s.enterprise: ST fanda rozhodně jsem, ale doposud jsem nenašel jediný pádný důvod a hlavně chuť se na Orville podívat, jakkoli je to Treku blízké. Pro mě je rozhodující, že to Trek není, zatímco Discovery je...

"I don't want my pain taken away! I need my pain!" - Cap. James T. Kirk
podporučík surel
surel - st 7. února 2018 - 08:10

Jakkob Killer: Věřím, že spoustě lidí stačí, když to má ten správný ST název, ale Discovery nemá ducha ST oproti Orvillu ani za mák. Počínaje krajně nesympatickými postavami, "čest výjimkám", až po zprznění všeho co původní Prime Universe přinášel. Dále to nebudu rozvádět a rozpoutávat hate...

kapitán flotily Jakkob Killer
Jakkob Killer - st 7. února 2018 - 08:30

surel: Tak některým to asi stačit může, i když já osobně nikoho takového neznám... Nicméně, třeba já v tom plnohodnotný Trek vidím a může podle mě směle konkurovat jakémukoli jinému seriálovému Treku. Mj u TNG se taky zprvu hovořilo o zprznění všeho možného, a sepisovali se petice o ukončení natáčení atd. Aneb každý ST měl více méně podobná start, jako Discovery...

"I don't want my pain taken away! I need my pain!" - Cap. James T. Kirk
kadet ada1987
ada1987 - st 7. února 2018 - 09:19

mna Discovery tiez nejak zvlast neoslovilo. Michael je taká hrdinka nemasná-neslana. Raz sa sprava emocionalnejsie nez styria pozemstania dohromady, inokedy tak, ze by sa Spock alebo Mistri z Golu mohli schovat. Nevyznám sa v nej. Doteraz som povadzovala za najmenej sympaticku hl. postavu kap. Siska, ale to sa teraz zmenilo.

O Klingonoch ani nehovoriac. Uplne suhlasim s Revanom. Ked som videla uputavku, myslela som si, ze ide o Remanov a tesila som sa, ze snad uvidim aj svojich oblubenych Romulanov.

podporučík surel
surel - st 7. února 2018 - 10:44

Jakkob Killer: Ne, já to nikomu neberu. Každému se líbí něco jiného a chápu, že je spousta lidí, kterým se to líbí. Já musím přiznat, že mě prostě ne. Není to jen to, že to nezapadá do známého Prime Universe vzhledově, ale i tím, kam autoři posunuli i např. známé jednání a motivy použitých ras - respektive, abych byl konkrétní, Klingonů. Myslím, že zde se autoři přímo vyřádili. Jde mi např. o jejich náboženské zanícení, způsob jakým se chovají k mrtvým Klingonům atd. To prostě s tím, jak byli doposud vyobrazeni jako rasa vůbec nekoresponduje. To jestli nyní vypadají hrozivěji nebo ne ponechávám na každého úvaze. Další co mi nesmírně vadí je určitá nekontinuita co se týče vzhledu lodí (i když se to u tohoto typu seriálu, kde se změní celá rasa dá čekat). Navíc celá koncepce seriálu, kdy už nejde o známé prozkoumávání a poznávání neznámého a nového a jsou upřednostněny jakési osobní, osobnostní a vztahové problémy a emoce je pro mne zcela nezajímavá. A to i u jiných seriálu než je ST. Nemám nic proti tomu, když je to v určité míře, ale tady už je to dle mého názoru za hranicí. Je mi popravdě hodně líto, že se současný seriál snaží svést na vlně jiných sérií, které byly nebo jsou populární a není schopen jít vlastní cestou, ale jen je napodobuje. Je to podle mne bolest současné kinematografie obecně. Někdo začal točit prequely, tak musíme také dělat prequely. Někdo začal točit tajemné série s mnoha dějovými zvraty, s více násilím apod. tak to také musíme napodobit. Doufám, že si tato série najde spoustu pravidelných diváků, silnou fanouškovskou základnu, která ji podpoří do velkého počtu sezón, ale pro mne, alespoň zatím ST seriál, který by navazoval na své předchůdce pokračuje jen formou knih.

kapitán flotily Prometeus
Prometeus - st 7. února 2018 - 13:58

Pre všetkých odporcov Discovery! Keď sa vám to nepáči, tak to jednoducho nepozerajte a nekritizujte. Tiež keď sa mi nejaký film alebo seriál nepáči alebo sa mi po čase prestane páčiť, jednoducho to prestanem pozerať a hotovo! A osobne za seba si myslím že je to jeden z najlepších seriálov súčasnosti a to že to vyzerá modernejšie ako TOS je normálne. Je predsa 21. storočie a nie 60. roky 20. storočia. A to že to autori seriálu posunuli desať rokov pred Originálnu sériu je normálne, asi to tak malo byť, osud to tak zariadil :D Takže toľko k môjmu vyjadreniu :)

kapitán Macek
Macek - st 7. února 2018 - 20:54

Já si myslím, že je fajn je to fajn. Tedy fajn je to, že to má své fanoušky a dovolí jim to se dostat do universa, či připomenout si staré časy. Osobně jsem přestal sledovat v polovině, ale pomohlo mi to se vrátit k základům a za to jsem Discovery vděčný a přeji fanouškům hodně dílů. Co je ale drsné je zdejší jasná nálada - "Kdo nehoní s námi, honí proti nám" - králíky třeba. Diskuze o podobných blbostech vždy byla to, co v lidech rozproudilo myšlení :) Každý názor obohatí a je jen na Vás, jak si to vezmete. Někdo jako křivdu, nekdo se zamyslí a posune se jinam, blíže, nebo i dále. Já nejsem fanoušek DSC, ani nových filmů a přesto Vám přeji jen vše dobré a "clear horizons". Nicméně pokud někdy zkusím štěstí s DSC znovu, rád se podělím s případnou kritikou i pochvalou, pokud to budu potřebovat a kde jinde by měla být diskuze než na Trekkies.cz - troufám si za sebe říci nejprofláklejším serveru na toto téma v naší republice. Co člověk, to názor. nicméně pokud je i zde náladá alá "Volím Zemana" vs. "Volím Drahoše", kam není zván nikdo, kdo neodpovídá "názvu", pak je to krásná ukázka našeho 21. století a naší středoevropské kultury. Nicméně trekkies osobně stále považuji za univerzální název a snad zůstane i tento server, na který si chodím počíst, pokud už se tedy nějaká zajímavá novinka vydá. Jinak se mějte fajn a zase za pár let v diskuzi třeba zdar!

kapitán flotily Eodeon
Eodeon - st 7. února 2018 - 21:51

Hodně věcí, které tu zaznívají, je formulováno jako objektivní kritika, ale přitom se vlastně jedná čistě o záležitost preferencí. Ano, někteří z nás čistě ze zvyku a z nostalgie preferují postupy, které byly uplatňovány u Star Trek seriálů v devadesátkách. Znamená to snad, že tehdejší seriály byly jaksi výlučné a jen ten jediný dnešní se veze na vlně nějakých trendů? Kdepak. I dřívější Star Trek seriály vypadaly tak, jak vypadaly, protože si to doba žádala. Obvyklá byla epizodičnost a návrat ke statutu quo na konci každého dílu, ejhle a Star Trek se tím přísně řídil. Populární byly soap opery a ejhle, Star Trek se přizpůsobil a byl vždy spíše space operou než vědecky založeným sci-fi. Trendem byla nadsázka a ani Star Trek se tak oproti například současné televizní tvorbě nebral zcela vážně. Když přišly do módy "character development" epizody, Star Trek se jimi zaplnil, až to nebylo zdrávo. Tehdejší trendy některým z nás vyhovují a současné nikoliv, ale to je přeci čistě jen otázka preferencí a nikoliv argument. Rozhodně bych z toho nevyvozoval nějaké předzvěsti apokalypsy v oblasti televizní tvorby. Spíš bych radil snažit se na to dívat na všechno méně předsudečně a s větší dávkou odstupu a pamatovat, že je to nakonec všechno jen blbá televizní zábava :)
BTW souhlas s Jakkobem (nepřekvapivě), protože ani já nechápu, proč by měl být The Orville povinnost pro fanoušky. Star Trek to fakticky prostě není, nemá to s ním žádnou kontinuitu, nelze to vztáhnout na to, co víme z jiných Star Trek seriálů a filmů, takže ani já nevidím žádný důvod to sledovat. Navíc někteří z nás mohou mít averzi k parodiím, nebo i obecně k žánru komedie pro jeho převážně nízké kvality. Čest výjimkám.

“Love is a fog that burns with the first daylight of reality.”
kadet ada1987
ada1987 - čt 8. února 2018 - 10:09

prometeus-myslím si, ze tato diskusia je o tom, aby sme slobodne vyjadrili svoj subjektivny nazor na novy serial. V tomto suhlasím s Mackom-kazdý nazor obohatí. Nie vsetko sa kazdému páci, niekomu sa páci viacej TOS, inemu VOY. Mne osobne sa nepaci DS9, hlavne prvé 3 serie boli z mojho pohladu katastrofalne bez pointy a dovtipu. "Grady" tomu pridala az vojna s Dominionom.

kapitán flotily Prometeus
Prometeus - čt 8. února 2018 - 13:16

ada1987: Tak ja neberiem ostatným ich názory, nech sa vyjadria. Len keď čítam niektoré komentáre k Discovery tak v niektorých je strašne veľa ako keby nenávisti k danému seriálu. Nie že by sa tešili že máme novú sériu po dvanástich rokoch, ja som sa napr. dlho tešil na nový seriál, a strašne! A oni jednoducho že to je obyčajný brak a dajú prednosť nejakej paródií. Nič proti fanúšikom The Orville.

podporučík Lostie13
Lostie13 - čt 8. února 2018 - 16:58

s.s.enterprise: Děkuji za další doporučení na Orville, tentokrát si už ten čas skutečně musím najít. :D Původně jsem chtěl počkat až na kompletní závěr první série, ale nějak mě přepadla psací nálada a byl jsem rád, že jsem po delší době dokázal přenést trochu ucelenější tok myšlenek na papír, hlavně po takové době, kdy už začínal být můj nejdelší článek nákupní seznam. Každopádně zhodnocení zbylých dvou epizod a kratičký souhrn první série chystám do dalšího článku, tentokrát však do kategorie osobních deníků. :)

Man cannot discover new oceans unless he has the courage to lose sight of the shore.
podporučík Lostie13
Lostie13 - čt 8. února 2018 - 17:00

s.s.enterprise: A možná si přichystám nějaký ucelenější článek také o Orvillu, až ho celý shlédnu. Stejně jako o Voyageru, který momentálně sleduji na Netflixu od začátku, protože z mládí si jednotlivé epizody už vůbec nepamatuji. :) Pěkný den!

Man cannot discover new oceans unless he has the courage to lose sight of the shore.
podporučík David
David - čt 8. února 2018 - 23:35

Myslím, že si tu někdo stále plete pojmy s dojmy.

Definice: "Pojem (od pojímat) nebo také koncept je souhrnná myšlenková představa pro celou třídu obdobných jevů a skutečností, předmětů i abstraktních témat." (Wikipedie)

Dojem je výsledek vnímání, pozorování, hodnotícího uvažování, rozmýšlení, zdání. Jde o celkový víceméně neurčitý pocitový obraz skutečnosti zřízený podle zkušenosti a vnímání určitých předmětů nebo jevů.

Já, David, který mám - ze sledování Star Treku TOS, TNG, DS9, VOY a ENT "pojem" o tom co je Star Trek, mám při sledování Discovery "dojem", že sleduji cizáka, který se dělá tím, čím není.

Kdežto při sledování "The Orville" mám pocit, že sleduji něco co cudně klopí oči a říká: "Ne, já nejsem Star Trek."

kapitán flotily Jakkob Killer
Jakkob Killer - pá 9. února 2018 - 08:56

Podle mě nelze tak docela jednoznačně říci, co "je" a co "není" Star Trek, když i Star Trek samotný se jako fenomén od těch 60. let stále vyvíjí a jako takový vždy odrážel dobu svého vzniku. Tudíž dost dobře nelze na těch starších seriálech stavět nějaké závěry a definice toho, co Trek je a co ne. Jako že ano, jistě tam jsou věci, které jsou všem Trekům společné, ale troufám si říci, že mnohem více faktorů je právě závislých na tom, kdy daný seriál/film přišel na svět... Toliko jen můj postřeh k té zmínce o tom, co je Star Trek.. :)

A co se toho Orvillu týče... Já proti tomu nic nemám, ale zkrátka nejsem cílovka, i když to asi Trek připomíná v hodně bodech, ale to třeba k upoutání mé pozornosti a zájmu nestačí. Prý to hodně evokuje TNG, a já bych si tedy mnohem raději pustil TNG, nebo nějaký jiný Trek, třebas i jíž několikráte viděný...

"I don't want my pain taken away! I need my pain!" - Cap. James T. Kirk
viceadmirál Shane
Shane - po 12. února 2018 - 00:11

Díky za moc hezký článek. V podstatě bezvýhradně s názory autora souhlasím. Discovery je super nový Star Trek seriál, který si moc užívám. Perfektně navazuje na ostatní St seriály.
Co se týče seriálu Orvill, není špatný a když vyšetřím čas ráda se na něj podívám. Navozuje příjemnou atmosféru TNG a 80. let. Ale osobně musím říct, že pokud by takto byl natočen nový St seriál byla bych zklamaná.

For one human being to love another, that is perhaps the most difficult of all our tasks...
kadet ada1987
ada1987 - po 12. února 2018 - 19:21

toto som dnes nasla.

[link]

podporučík Lostie13
Lostie13 - po 12. února 2018 - 20:33

Shane: Já děkuji mockrát za pochvalu, vážím si jí. Ještě jsem napsal kratičké zhodnocení posledních dvou epizod, mělo by tu snad být každým dnem. :)

Man cannot discover new oceans unless he has the courage to lose sight of the shore.
podporučík Lostie13
Lostie13 - po 12. února 2018 - 20:34

ada1987: Zajímavý článek, dá se s ním jednoduše ztotožnit. :)

Man cannot discover new oceans unless he has the courage to lose sight of the shore.
kadet ada1987
ada1987 - po 12. února 2018 - 21:09

lostie13-v clanku su aj dalsie odkazy na hodnotenia ST-Discovery. ja som svoj nazor na tento serial napísala vyssie.

podporučík Lostie13
Lostie13 - po 12. února 2018 - 21:33

ada1987: Diskusi jsem samozřejmě četl, velice děkuji za přispění. Ano, článek je z velké části subjektivním vyjádřením toho, jak se mi první série líbila. Zpočátku jsem byl skeptický, ale postupně jsem si seriál velice oblíbil. O Discovery toho bylo vyřčeno již mnoho, názory na seriál jsou zatím velice rozporuplné. Osobně se například ztotožňuji taktéž s názorem, že Deep Space Nine byl po první tři série méně zajímavý. Já měl vždycky osobně problém s první sérií každého Star Trek seriálu, až na Enterprise, ten mě, nevím vůbec proč, oslovil hned od začátku. Momentálně od začátku sleduji celý Voyager a trpí tím stejným problémem. První série mě vůbec neoslovila, od druhé už je situace lepší, líbí se mi svérázná Janeway, Mr. Tuvok, dokonce začínám mít rád i Doktora. Proto si myslím, že je dobré dát Discovery šanci ještě alespoň ve druhé sérii, myslím si, že lidem, kterým se první série nelíbila, by se druhá líbit mohla. Ale nechme se překvapit. :)

Man cannot discover new oceans unless he has the courage to lose sight of the shore.
bez hodnosti radoradovan
radoradovan - po 28. května 2018 - 14:51
ta star trek diverzita je fajn pokial sa drzi v urcitych medziach. ale ked sa mam kazdy diel pozerat na dvoch termobratov ako sa bozkavaju a vyznavaju si lasku dakujem. rovno tam dajme aj lezbicky par nech je to vyvazene lebo ved preco nie. poprosim aj z kazde rasy - klingoni amdoriani vulkanci... jeden gay a lezbo par. alebo nie este lepsie. klingon andoriansky gay par. demokracia je jedna vec ale nasilna homo multikulti agitka je vec druha.
admirál omi
omi - út 29. května 2018 - 09:47

Nekonečný vesmír...
Toto jsou cesty hvězdné lodi Enterprise, jenž se znovu a znovu vydává za poznáním tajemných nových světů, hledat nové formy života a nové civilizace...
Odvážně se pouští tam, kam se dosud nikdo nevydal...

... pro některé fanoušky to bohužel bohužel znamená se raději pouštět jen tam, kde jim je to příjemné a pohodlné. Za sebe můžu říct, že jsem už ve Star Treku viděl horší věci, než dva chlapi, co si daj pusu. Musí tě to asi hodně drásat, když si tam daj sotva dvě a ty z toho takhle vyvádíš.

„Sněte jako byste měli žít navěky. Žijte jako byste měli zemřít dnes.“ – James Dean
bez hodnosti radoradovan
radoradovan - út 29. května 2018 - 19:18
hej vyvadim kamarat lebo tato agitka sa pretlacuje uz uplne vsade. rovno podme obsadit aj postavu pedofila.
admirál omi
omi - st 30. května 2018 - 08:40

Máš pravdu, Star Trek se tady vůbec nepouští někam, kam se dosud nikdo nevydal. Nic nového, je to běžné a je to už úplně všude. Tady holt Star Trek zaspal.

„Sněte jako byste měli žít navěky. Žijte jako byste měli zemřít dnes.“ – James Dean

Komentáře mohou přidávat pouze přihlášení čtenáři.

Star Trek and all related properties are Registered Trademarks of Paramount Pictures, registered by United States Patent and Trademark Office. All rights reserved. THESE PAGES ARE NOT OFFICIAL!

Internetový portál Trekkies.cz je vytvářen a spravován klubem a dalšími redaktory. Je postaven na základech redakčního systému phpRS.

© 2005, Trekkies: TNG