Toto je archiv českého Star Trek portálu Trekkies.cz, který není od ledna 2021 aktualizován a je přístupný pouze ke čtení. Pokračujte prosím na novou verzi webu Trekkies.cz.

Idris Elba je hlavním záporákem v novém Star Trek filmu

st 8. července 2015      autor: little borg      přečteno: 2468x      komentáře: 15

Vložit nový komentář

viceadmirál Jana Dvořáčková
Jana Dvořáčková - st 8. července 2015 - 18:36

Jsem zvědavá, jestli bude někdy záporákem třeba roztomilý kudrnatý blonďáček :).

Když se díváš na hvězdy, nestůj uprostřed silnice...
kadet Telemachus Rhade
Telemachus Rhade - čt 9. července 2015 - 12:29

Myslíš třeba jako Benedict Cumberbatch? :-)

admirál Fanda
Fanda - čt 9. července 2015 - 12:43
Joffrey Baratheon sice nebyl kudrnatý, ale roztomiloučký blonďaček to byl... Chvilkami. :-)
Pokud jsme ve vesmíru sami, je to strašné mrhání místem.
komodor William Kirk
William Kirk - čt 9. července 2015 - 14:29

Major von Hapen, Kam orli nelétají :-)

"Slow but sure, that´s the story of my life." - William Shatner
kapitán flotily Eodeon
Eodeon - čt 9. července 2015 - 16:19

Já jsem spíš zvědavý, jestli se někdy zase obejdeme bez toho, aniž by protikladné síly musela ve filmu zosobňovat nějaká postava. Založit film na soubojích s jedním padouchem bylo dost stereotypní už v Nemesis, a teď, o tři filmy dál... je to pořád dost stereotypní.

“Time is the school in which we learn, Time is the fire in which we burn." - Delmore Schwartz
viceadmirál Jana Dvořáčková
Jana Dvořáčková - čt 9. července 2015 - 17:23

Ajaj, dostali jste mě :).

Eodeon: Vývoj, teď budou dva - Idris Elba a jeho klon :). Ale máš pravdu. Střetnou se, trochu si zastřílí, dobro zvítězí bez větších obtíží - maximálně se ztrátou pár milionů nevinných obyvatel Federace. Ale... dobro zvítězí. Už mě to taky štve. Což třeba uvrhnout Federaci do "doby temna," spáchat něco na filmové pokračování... Eeee, to by ale pak asi nebyl ST, ale něco na způsob Šíleného Maxe :).

Když se díváš na hvězdy, nestůj uprostřed silnice...
kapitán flotily Eodeon
Eodeon - pá 10. července 2015 - 02:28

Jana: Dobro ať si klidně vítězí nad zlem. Já jsem nenavrhoval to obrátit :) To jen že to zlo nemusí být vždy ztělesněné nějakou postavou. Myslím, že to byl Harve Bennett, který v nějakém rozhovoru řekl, že antagonistou ve filmu Cesta domů je lidstvo minulosti a jeho zaslepenost, která dovolila a dokonce způsobila vymírání živočišných druhů. A v prvním filmu bylo tím nepřítelem nakonec také lidstvo, jeho krátkozrakost a neschopnost porozumět vlastnímu výtvoru, který ho přesáhl. Možná právě kvůli tomu kritickému a zároveň optimistickému pohledu na lidstvo jsou tyto dva ze všech filmů nejstartrekovější. Čímž myslím že nejlépe dodržují ducha seriálu a přitom jim nechybí nic, co si žádá velké plátno. Zloduchové podle mě patří do bondovek a komiksovek a ve Star Treku už jich bylo až dost :)

“Time is the school in which we learn, Time is the fire in which we burn." - Delmore Schwartz
poručík Veczi
Veczi - pá 10. července 2015 - 11:48

takze klingoni :)

viceadmirál Jana Dvořáčková
Jana Dvořáčková - pá 10. července 2015 - 14:50

Eodeon: Chtělo by to prostě jiný rozměr. Nechám se překvapit, co si na nás chystají ti kluci ušatí, filmařští :). Tím se nechci dotknout ušatých lidí a Vulkánců :).

Když se díváš na hvězdy, nestůj uprostřed silnice...
kapitán flotily Jakkob Killer
Jakkob Killer - ne 12. července 2015 - 15:16

Tak aspoň máme konečně jasno ;) Jinak ač souhlasím s tím, co píše výše kolega Eodeon, tak mě osobně zlo v podobě nějaké postavy, resp. jedné konkrétní postavy, asi zase tak moc nevadí. Každopádně je fakt, že obměna by nemusela být vůbec na škodu, ba právě naopak, a mít nějaké zlo v podobě... Třeba něčemu jako byl V'Ger, by mohl být krok tím správným směrem :)

" The Universe Is Balanced On The Back Of A Giant Koala " - O'Connor
kapitán flotily Eodeon
Eodeon - ne 12. července 2015 - 18:53

Jakkob: Mně to také nevadí. Jen jsem si neodpustil, že už to dávno není originální. Jinak, představitel padoucha mi přijde relativně neokoukaný a to je také dobře. Uvidíme tedy, jestli ho vůbec poznáme pod vrstvami make-upu, jestliže bude hrát mimozemšťana, což i já považuji za velmi pravděpodobné. Jestli budou těmi protivníky Klingoni, jak už tu někdo naznačoval, bude to skvělá příležitost vytvořit další paralely s primární timeline. Docela by mě například zajímalo, co v této alternativní realitě dělá třeba takový kolonel Worf... čímž samozřejmě naznačuji, že bych uvítal také obsazení Michaela Dorna :)

K tomu názvu - klidně to mohli pojmenovat rovnou Star Trek: Beyond Antares :) "the skies are green and glowing..." [link]

“Time is the school in which we learn, Time is the fire in which we burn." - Delmore Schwartz
kapitán flotily Jakkob Killer
Jakkob Killer - ne 12. července 2015 - 20:00

Eodeon: Klingony bych bral - Elbu bych si dovedl představit jako výborného klingonského záporáka! Navíc se mi hodně líbilo vizuální provedení klingonů z předchozích filmů, takže pokud by to dopadlo, těšil bych se zase o kus více ;)

" The Universe Is Balanced On The Back Of A Giant Koala " - O'Connor
praporčík Goodman
Goodman - po 20. července 2015 - 16:28

Jakkob: je pravdou, že i kvalitní a napínavý snímek nemusí nutně mít svého záporáka. On sám boj o přežití v chladných končinách vesmíru je zajímavý sám o sobě. Stačí si přečíst třeba skutečné příběhy, které se staly v rámci programů NASA. Vlastně jsem ani nenarazil na nějakou sabotáž nebo vyloženě něčí zlý úmysl (lajdáckost i s tragickým koncem nepočítám mezi ně). Na stranu druhou, oni ti záporňáci potřeba asi jsou, jelikož nám tím otevírají dveře ke spoustě zajímavým zápletkám. Co mě třeba vadí je to, jak dneska jsou činy těch záporných postav obhajovány nebo omlouvány. Ve starých dobrých filmech (ano, mám na mysli tuctové Béčkové akčňáky) byl šmejd šmejdem a na konci filmu mu bylo jasně vyčiněno (většinou eliminací). Dnes to funguje trochu jinak a spíš se snaží scénárista pokrokově ukázat, proč vlastně ten nebohý vrah zabil pro stovku důchodce. Protože mu vlastní babička nepekla koláče, byl chudý a frustrovaný, tak hold k tomu byl vlastně donucen. Čili závěr je takový, že to byla chyba společnosti! To se mi vždycky pak otevře kudla v kapse. Viry, bakterie a ani černé díry (zatím) žádní sluníčkáři neobhajují, takže člověk dokouká film, aniž by ho to na konci zvedlo ze židle.

Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. It is not a thing to be waited for.
praporčík Goodman
Goodman - po 20. července 2015 - 17:58

Jana: o proč by jím měl být zrovna kudrnatý blonďáček? Řekl bych, že většina záporných postav je ve ST mimozemského původu. Co se týče lidských zlounů, tak je to snad premiéra, kdy to je člověk afrického původu. V drtivé většině to byl běloch (v into darkness hrál běloch dokonce i Khana Singha - nejeden Sikh by se umlátil smíchy nad americkou korunou hlouposti). Dle mě je to špatně, protože to má tendenční charakter predikovat jisté vlastnosti a schopnosti k rase a změna zaběhnutého trendu je tedy jednoznačným plusem. Abych demonstroval typickou zaujatost, tak mě nenapadá lepší příklad než Karel May a jeho westerny (jen pro pořádek, Karel May nikdy nepotkal žádného indiána a ani nikdy nebyl v Americe - jeho díla jsou čistá fikce jeho představivosti). Indián vždy byl ten správný a zákeřný zloun byl vždy chamtivý evropan. Dodnes trpí většina lidí představou, jak indiáni byli srdeční a hodní lidé, kteří byly soustavně vykořisťováni. Už nějak se zapomíná, že indiáni vedli soustavné války, všichni jejich muži byli válečníci a skalpovat lidi (včetně děcek a to někdy i za živa) byla pro ně uznávaná trofej. Jejich kultura (založená na vedení boje a lovu zvěře) upadala ne díky přílivu bílých kolonizátorů, ale hlavně díky jejich agresivní povaze. Vzájemné permanentní potyčky mezi kmeny jim nedovolili za několik století technicky, vědecky nebo společensky vyrůst. Rovněž tak neuznávali smlouvy nebo právo (o tom rozhodoval stařešina, který se řídil vždy na základě své vůle/zájmu). Potkat indiána nebylo moc příjemné setkání a nezřídka to bylo i setkáním posledním. Jeden takový fikční stereotyp jsem sám zažil před pár lety na setkání tech.klubu. Mezi účastníky také byli dva indičtí konstruktéři (doktoři mechaniky a designéři raket). Dal jsem se s nimi do řeči a obdivně jsem se vyjádřil k jejich práci. Oni mě odpověděli, že jsem první (!), kdo se nepodivil nad tím, že i indové mohou mít vlastní kosmický program. Je to tím, jak je Indie vykreslována a ukazována. Jako zaostalá špinavá stoka, kde žijí jenom hlupáci, kteří by bez naší pomoci nedokázali přežít. Pro mě osobně to bylo trapné, na což moji indičtí přátelé byli upřímně pobaveni. Prý zase indové si myslí o běloších, že jsou všichni hamižní, nesnášenliví, milionářští

Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. It is not a thing to be waited for.
praporčík Goodman
Goodman - po 20. července 2015 - 17:59

..... sexuální devianti holdující alkoholu. Aneb tak nás vykreslují média :) Třeba to mínění ST jednou změní, kdo ví :D

Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. It is not a thing to be waited for.

Komentáře mohou přidávat pouze přihlášení čtenáři.

Star Trek and all related properties are Registered Trademarks of Paramount Pictures, registered by United States Patent and Trademark Office. All rights reserved. THESE PAGES ARE NOT OFFICIAL!

Internetový portál Trekkies.cz je vytvářen a spravován klubem a dalšími redaktory. Je postaven na základech redakčního systému phpRS.

© 2005, Trekkies: TNG