Deep Space Nine se vrací na AXN scifi

ne 6. května 2012      autor: little borg      přečteno: 5186x      komentáře: 29

Vložit nový komentář

praporčík Polux
Polux - ne 6. května 2012 - 13:35
Tak snad to teď už na AXN "doklepou" až do konce a nečeká nás další přestávka, nebo dokonce předčasné ukončení.
_____________________________________________
Star Trek - The future already today©
Star Trek - The future already today©
admirál Iconer
Iconer - ne 6. května 2012 - 14:13
To je moc dobře.
„Co po nás zůstane není tak důležité jako to, jak jsme žili.“ (Jean-Luc Picard)
kadet captain
captain - ne 6. května 2012 - 14:24
Neštěstí nechodí po horách, a štěstí přeje připraveným. A my jsme na dokončení TDS9 čekali již dost dlouho. Tak snad tentokrát až do finále! Co po nás zůstane?!
kapitán Johanson
Johanson - ne 6. května 2012 - 17:14
No, hlavně aby ten dabing někjdo nahrával, protože na DVD to s ním nikdy nevyjde..
kadet hulda
hulda - ne 6. května 2012 - 18:13
ad Johanson - Osobně si nedovedu představit někoho, kdo se považuje za fandu Star Treku, že by ve své filmotéce neměl VŠECHNY startrekové filmy a seriály (pochopitelně DS9 zatím jako .avi s titulky)!
kadet captain
captain - ne 6. května 2012 - 20:20
to hulda: Co se TDS9 týče já mám 3. série v mkv dual dd. vc. dvou mozných CZ titulku... pak samozřejmě avi EN audio a CZ titule. Ale nestezuju si.
kapitán Johanson
Johanson - ne 6. května 2012 - 21:36
hulda: Ve své filmotéce mám všechno od ST na originálních DVD nosičích, včetně přidávaných BluRay verzí ;-) Můj koment patřík tomu, že nic, krom filmů od ST nevyšlo s dabingem, a ztroskotal i projekt TOS na Blueray v remasteru s dabingem. Takže oficiálně žádný dabing nevyšel u seriálů na žádném nosiči ;-) A DS9 běží na AXN, poprvé s dabingem od 4 sezóny dál. Bůh ví pokud to někdy poběží na nějaké dostupnější, neplacené, televizi. A pokud to někdo nenahrává, tak bude dabing pryč ;-) A o tem tu jde především.
kapitán Commander Togo
Commander Togo - ne 6. května 2012 - 23:00
Nebojte sa, našťastie existuje predsa len pár ľudí, ktorý ten dabing nahráva. Ja sám si veľmi dobre uvedomujem ako dôležité je archivovať tento (podľa mňa veľmi vydarený) dabing. České zvukové stopy sú a budú potrebné pri tvorbe AVI, MKV, DVD, či neskôr možno pre HD MKV a BLU-RAY. Žiaľ fanúšikovia Star Treku si veľa práce musia urobiť sami. Ale aspoň už konečne máme ten dabing odkiaľ získať!!!
bez hodnosti Antonín Nosek
Antonín Nosek - po 7. května 2012 - 13:43
Kabelovku nemám a vzhledem k prvním čtyřem nudným sériím alá Džesika Flečrová v budoucnosti ani nevím, zda bych měl vyloudit pláč. (???)
kadet hulda
hulda - po 7. května 2012 - 14:25
ad Antonín Nosek - Tento poznatek zřejmě zavinil, že se v minulosti ve vysílání seriálu nepokračovalo. Nejen podle mého osobního názoru ale právě teď začne mít seriál spád a přesvědčí o svých kvalitách...
 Lenya
Lenya - po 7. května 2012 - 18:58
Prima. I když i tento dabing má svoje mouchy :) dohled, nedohled. Docela mě rvalo uši, když celý díl říkali Shakaarovi "první ministře". A já si do teď myslela, že first minister je premiér! :)
kapitán Johanson
Johanson - po 7. května 2012 - 23:19
Add Togo: Super zpráva :-) Díky

Add Nosek: No, každému se líbí něco jiného, ovšem právě první tři sezóny jsou pouze úvodem k tomu co nastane právě ve čtvrté a později se přehoupne ve vůbec nejlepší Trek seriál :-)

Add Lenya, no nevím není náhodou Premiér Prime minister? A ne first?
Jinak na kvalita dabingu vyjímaje třetí řadu, není zas tak zlá s ohledem na kvalitu ostatních trek dabingů a dabingů všeobecně vůbec... Ale u DS9 jde hlavně o to, že vůbec je. protože jen tak se může dostat do povědomí věřejnosti my, fani to už stejně máme shlédnuté s titulkama, ale veřejnost to je to oč tu běží. :-)
komodor Leiah
Leiah - út 8. května 2012 - 11:27
Mě je sice dabing vcelku ukradený, ale trochu jsem hledala... Premiér v Británii je prime minister. ST je ale americký seriál. Po chvíli pátrání jsem se dopracovala k tomu, že first minister je předseda vlády, což je taky premiér. Každopádně o funkci prvního ministra jsem taky poprvé slyšela v překladu DS9, ale takových "hlodů" je v překladu ST seriálů nepřeberně. A konečně je to Bajor... Pokud někdo upřednostňuje dabing, musí se smířit s tím, že uslyší o prvních ministrech, zřítelnicích apod.
Některé věci na světě fungují jen proto, že mají svá tajemství.
kadet Telemachus Rhade
Telemachus Rhade - út 8. května 2012 - 11:55
Neřešte krávoviny. 'First minister' je stejnětak 'první ministr', jako klidně 'předsedá vlády'. Tady jde o to, kdy to bylo poprvé přeloženo dobře, a to potom dodržovat. Jestli byl ve třetí řadě 'první ministr', pak by měl být až do konce. Zřítelnice a singulatura jsou samozřejmě úplně špatně a jde o jednoepizodní exces, ale to už něco jiného. Asi jsem zapoměli, že původně to byla úplně jiná liga, že.. - "Garaku, nasaďte si helmu, přidejte tah a připravte traktorový paprsek."
kadet Ondřej Matějka
Ondřej Matějka - út 8. května 2012 - 16:10
AXN sci-fi už jsem zrušil, nedá se na to koukat. Každejch 10 minut 5 minutová reklama a všechny pořady tam běžej 3x za den a za tejden je ještě nejméň 3x opakujou. Když jsem to zapnul a viděl jsem to samý co minulej tejden a předminul a tak dál, tak mi došla trpělivost, tohle platit nebudu.
kadet Ondřej Matějka
Ondřej Matějka - út 8. května 2012 - 16:14
Antonín Nosek: Ono se to právě po těch 3 sériích teprve rozjede. Ano první 3 série jsou neskutečně nudný a je to utrpení to skouknout, ale pak už je to v pohodě. I když klasickej star trek to neni, je to válečnej seriál na pokračování, je touplně něco jinýho než TNG nebo TOS, spíš jako poslední série hvězdný brány ale s profesionálnější režií. :-)
podporučík Lukas
Lukas - út 8. května 2012 - 16:18
Tak já bych se 'prvního ministra' zastal. Technicky špatně to není a aspoň to působí víc exoticky tím jak je to něco, co běžně neslýcháme. Já myslím, že by si to zasloužilo spíš pochvalu. Ostatně i v anglickém znění používají u různých civilizací různé tituly pro označení představitele vlády.
Např:
Prime Minister Nayrok of Angosia III (TNG: "The Hunted")
First Minister Shakaar Edon of the Bajoran Provisional Government (DS9: "Shakaar")
Premier Bhavani of the Barzanian Planetary Republic (TNG: "The Price")
Já jsem naopak rád za to, že se tvůrci ST snažili o originalitu a jsem rád, že minimálně v tomto případě český překlad tu originalitu nepotlačuje.

A jak se tu zmiňovaly kvality prvních 3 sezón, tak myslím, že se rozhodně nedají označit za špatné. Třeba trojepizoda The Homecoming - The Circle - The Siege nebo ep. Tribunal se mi dost líbily. Ale je pravda, že od 4. sezóny se DS9 dostalo na úplně novou úroveň.
kontraadmirál Jana Dvořáčková
Jana Dvořáčková - út 8. května 2012 - 18:34
Bude to znít hodně pubertálně, ale moje reakce je asi taková:
HEJ! TO JE HUSTÝ!
Když se díváš na hvězdy, nestůj uprostřed silnice...
bez hodnosti Michal
Michal - út 8. května 2012 - 19:38
Souhlasím s Lukášem. Jak přeložit "First Minister", je podle mě věc názoru, a překlad První ministr rozhodně špatně není. A je použitý nejen v dabingu ale i na [link]
"Kiřin výběr partnerů jako byl Vedek Bareil a První ministr Shakaar vedl k fanouškovským (kromě toho i Dukatovým; "Return to Grace
") spekulacím, že si Kira vybírala mocné a vlivné muže."
A taky si myslím, že překladatel měl spíš záměr, aby to znělo exoticky, než že by neuměl anglicky. A myslím, že kdyžtak se můžeme určitě zeptat Petra Finkouse, proč to takhle přeložil nebo Davida Bursy, proč to takhle zkorigoval. Pokud vím, oba velice ochotně s fanoušky komunikují.
kontraadmirál Jana Dvořáčková
Jana Dvořáčková - út 8. května 2012 - 19:55
Dejte mi něco na uklidnění, právě jsem zažila šok. Páně Johansonovo proroctví se možná naplní, protože jsem se porozhlédla po "archivech historických dokumentů." V jednom, které si všichni vychvalují (samochvála smrdí, žejo), není o DS9 ANI ZMÍNKA!!!
Ve druhém se všichni poštěkali, urazili a slíbili svorně, že na nahrávání kašlou. Kdybyste teď slyšeli můj slovní projev... ani starý námořník takhle nekleje... Tak nakonec budu ještě šťastná, že jsem se nezbavila titulků, ale kdybych to věděla, nečekám na to tak dlouho a už dávno to dokoukám... škoda mluvit.
Když se díváš na hvězdy, nestůj uprostřed silnice...
bez hodnosti Michal
Michal - út 8. května 2012 - 20:22
A rozhodně nesouhlasím s názorem, že první tři série DS9 jsou nudné. Jsou jen prostě jiné, než zbylé ST seriály. A upřímně, mě spíš už v TNG a Voyageru začínal nudit ten ohraný koncept "přiletíme k planetě, nastane problém, vyřešíme problém, letíme dál", a naopak jsem rád, že se alespoň jeden ze ST seriálů vydal trochu víc cestou filosofie, sociologie, kulturních rozdílů, náboženství a konečně už se nesnaží hrát si na politicky, nábožensky a rasově korektní a nebojí se poukázat na společenské problémy jako rasová nesnášenlivost, diskriminace, politické intriky a mnohé další.
Mně tohle rozhodně nenudí, naopak, skoro každý díl mě nutí k zamyšlení.
kontraadmirál Jana Dvořáčková
Jana Dvořáčková - út 8. května 2012 - 21:08
Michal: Amen a souhlas :).
Když se díváš na hvězdy, nestůj uprostřed silnice...
komodor Leiah
Leiah - st 9. května 2012 - 09:21
Naprostý souhlas s Michalem. Jen bych ještě přidala jednu položku do klasického ST konceptu :)
přiletíme k planetě-zabijeme praporčíka-objevíme problém-vyřešíme problém (popř.zabijeme ještě několik praporčíků)-letíme dál. Pravda je, že tohoto se drží hlavně TOSka, ostatní série už naštěstí s vražděním praporčíků zvolnily (úžasná parodie na TOS je GalaxyQuest). DS9 je naprosto jiná, možná právě proto nedoceněná. Ale určitě ne nudná.
Některé věci na světě fungují jen proto, že mají svá tajemství.
bez hodnosti Antonín Nosek
Antonín Nosek - st 9. května 2012 - 11:37
Děkuji kolegům za komentáře a informace. :-)

Michal: Musím nesouhlasit s vaším názorem na STNG. Myslím si totiž, že právě v NG je ve většině dílů nějaká vyšší myšlenka založená na filosofii, sociologii, morálce, vědě a dalších odvětvích. Myslím, že právě v tomto ohledu je NG velmi dobře propracovaná. To ji dost podstatně odlišuje od ostatních a pro mě staví mezi špičku Star Treku.
bez hodnosti alsl
alsl - po 14. května 2012 - 09:55
serial si nahravam mam zatim vsechny dili 4 serie s cz dabinkem co byli odvisilany
kontraadmirál Jana Dvořáčková
Jana Dvořáčková - út 15. května 2012 - 16:57
Také už mám díly v češtině. Téměř na vše se dá zvyknout, ale Jana Musilová byla jako Kira geniální, škoda, že ji nedabuje dál.
No a současný hlas Daxové se mi k herečce prostě nehodí. Navíc je mi hrozně nesympatický (omlouvám se majitelce).
Když se díváš na hvězdy, nestůj uprostřed silnice...
bez hodnosti Michal
Michal - pá 18. května 2012 - 19:53
>Antonín Nosek: Já zase musím nesouhlasit s vámi. Určitě se v seriálu ST: NG dají najít díly, kde nějaká vyšší myšlenka najít je, ale rozhodně bych netvrdil, že je jich většina. Naopak, co se týče řešení různých filozofických otázek, zobrazení společenských problémů, politických intrik nebo záporných lidských vlastností, tak je pro mě NG ve srovnání s DS9 slabý, ale opravdu velmi slabý odvar. Zvláště ty společenské problémy, politika a náboženství jsou v NG zobrazeny až přehnaně korektně. Teprve DS9 se nebojí zobrazit naprosto bez obalu rasismus, politické intriky, nekalé praktiky tajné služby, nedokonalé soudnictví, co se týče náboženství a filozofie, tak popouští uzdu fantazie opravdu na plné obrátky...
To pro mě jednoznačně staví na špičku všech ST seriálů DS9.
bez hodnosti Michal
Michal - pá 18. května 2012 - 20:36
>Jana Dvořáčková: Originálnímu hlasu Nany Visitor byla Jana Musilová opravdu asi nejblíže, bohužel je to brněnská dabérka a DS9 se dabuje v Praze, nadto bohužel ve spěchu, takže i dabéři z původního dabingu, kteří dnes běžně v Praze dabují (Daniel Dítě, Ladislav Běhůnek), bohužel nebyli dodrženi. Bohužel dabingy na poslední chvíli se všemi neduhy s tím spojenými jsou pro AXN typické. Takže můžeme být rádi, že ten dabing zatím je alespoň na takové úrovni, jaké je a že se vůbec nějaká TV rozhodla DS9 nadabovat.
Mně osobně hlas dabérky Dax, Elišky Nezvalové, není nepříjemný, ba naopak je mi velmi sympatický, ale podle mě se hodí spíš na nějaké puberťačky, na Dax by se hodil nějaký dospělejší hlas bližší originálu. Stejně tak doktor Bashir mi zní v podání Michala Holána až příliš chlapecky.
Obávám se ale, že režisér měl výběr dabérů značně zúžený tím, že je musel sehnat za 1) rychle a za 2) takové, aby měli čas dabovat prakticky skoro každý den během následujících několika týdnů až měsíců.
podporučík Lukas
Lukas - ne 20. května 2012 - 00:00
Pokud jde o DS9 vs. TNG, tak já myslím, že je hloupost to vůbec porovnávat. Pro mě jsou to oba dva vynikající ST seriály, které mají divákům hodně co nabídnout k zamyšlení. Ale oba dva na to jdou z jiného konce, jiným stylem, proto to nemá moc smysl porovnávat.

Já jsem rád, za to, jak to v obou seriálech udělali. Myslím, že kdyby DS9 bylo víc jako TNG, a nebo naopak, tak by v obou případech byl svět ST chudší. Nebýt DS9, tak by TNG mohla působit jako až příliš naivní a nerealizovatelná vize. A nebýt morálního vzoru stanoveného v TNG, potom by DS9 bylo zřejmě stejné jako Babylon 5 nebo BattleStar Galactica. B5 i BSG jsou skvělé seriály, ale chybí v nich to světlo na konci tunelu. Omezují se pouze na znázornění drsnosti světa ve kterém žijeme. Kdežto DS9 konfrontuje vizi z TNG s touto drsnou realitou. Ukazuje že svět opravdu není ideální, že se často musí dělat kompromisy, ale že i tak ta vize může stále obstát a člověk se jí může nechat vést a ne si jen zvyknout na dělání kompromisů.

Komentáře mohou přidávat pouze přihlášení čtenáři.

Star Trek and all related properties are Registered Trademarks of Paramount Pictures, registered by United States Patent and Trademark Office. All rights reserved. THESE PAGES ARE NOT OFFICIAL!

Internetový portál Trekkies.cz je vytvářen a spravován klubem a dalšími redaktory. Je postaven na základech redakčního systému phpRS.

© 2005, Trekkies: TNG