Toto je archiv českého Star Trek portálu Trekkies.cz, který není od ledna 2021 aktualizován a je přístupný pouze ke čtení. Pokračujte prosím na novou verzi webu Trekkies.cz.

První trailer na Star Trek: Discovery [VIDEO]

čt 18. května 2017      autor: omi      přečteno: 3600x      komentáře: 57

Vložit nový komentář

praporčík Rico
Rico - čt 18. května 2017 - 10:03

zatial zmiesane pocity...velmi sa ale tesim, ze tu budeme mat dalsi star trek serial. Enterprise sa odohravala 80rokov pred TOS - cize tie rozdiely v tom, ze design technologii ENT vyzera modrenejsie ako TOS bol lahko obhajitelny (co je a co nie je modernejsie je pri dlhych casovych obdobiach velmi relativne). V Discovery si vsak zvolili prime timeline 10 rokov pred Kirkom, cize uz by sa to ozaj malo designovo silno podobat na TOS - zvolenim tejto doby si podla mna zbytocne zviazali ruky a vsetky odchylky voci predoslemu canonu budu ortodoxni trekkies silno hejtovat - rovnako ako to bolo toho casu pri ENT, len tu budu mat v rukach este silnejsie argumenty :( dufam vlna hejtu, ktora urcite pride nepotopi serial.
...jop a dalsi redesign klingonov po JJtrekoch uz hadam nebol potrebny.

podporučík JamesFKirk
JamesFKirk - čt 18. května 2017 - 10:12

Zajímavé. Obecně řečeno, "naděje existuje". Jinak bych to shrnul:

+ Zjevný vysoký rozpočet
+ Vizuálně vypadá hodně dobře
+ Změna vzhledu lodi oproti teaseru z ComicConu
+ Sarek vypadá a zní jako Sarek

- "My species have been biologically determined for one purpose alone: To sense the coming of death." (mě osobně to zní jako solidní nesmysl uvedený pouze pro místa ve scénáři, po kterých bude následovat "Pokračování příště")
- Uniformy (jednak nesedí do doby mezi Enterprise a TOS, druhak, na uniformy jsou trochu moc "lesklé"; chápu, že TOSkové prostě dnes již nejdou použít, proto bych uvítal podobný přístup, jako mají kostýmy z filmů "Kelviní" linie)
? Klingoni (jiný vzhled není nutně na škodu, ale pokud nebudou provedeni pořádně, dopadne to hodně špatně)
? Design můstku (silně nekompatibilní s čímkoliv, co jsme doteď ve Star Treku viděli, spíše mi připomíná jiné sci-fi série; to není nutně špatně, ale bude potřeba si na to zvyknout)
Absolutní neznámá je kvalita scénáře, takže zatím nelze přímo hodnotit. Obecně zachovávám mírný optimismus.

Life is a comparative rarity.
admirál flotily Iconer
Iconer - čt 18. května 2017 - 10:15

Řekl bych, že to zatím moc o ději neprozradilo. Vizuální stránka celkem ucházející, ale ta není to hlavní. Jsem zvědavý, jak se vypořádají s kontinuitou.

„Co po nás zůstane není tak důležité jako to, jak jsme žili.“ (Jean-Luc Picard)
admirál flotily omi
omi - čt 18. května 2017 - 12:52

Zajímavý postřeh od TrekCore - Shenzou má pravděpodobně můstek zespodu talíře. [link]

„Sněte jako byste měli žít navěky. Žijte jako byste měli zemřít dnes.“ – James Dean
kadet Telemachus Rhade
Telemachus Rhade - čt 18. května 2017 - 13:03

Oprostil jsem se od toho, že jde o Star Trek a těším se na to. Minimálně to bude slušná sci-fi s lodičkou a posádkou, a to se vždycky cení.

podporučík surel
surel - čt 18. května 2017 - 15:10

Možná se mi to zdá, ale nemá ten Vulkanec až příliš červené a špičaté uši? :)

kadet s.s.enterprise
s.s.enterprise - čt 18. května 2017 - 15:48

Trailery na mě působí Startrekovějí, než Abramsovy filmy.. Chápu, že CBS si chce dělat vše po svém, chce mít design stejně dobrý (a má možná i lepší) než Paramount v JJ filmech.. Chápu, že chce CBS značku ST vyždímat a tak tvrdí, že se seriál odehrává v původním seriálovém vesmíru... Přece ani nemůže říct něco jiného, pokud chce nalákat všechny fanoušky, kteří na ST vyrostli. Samozřejmě mohli se vydat do minulosti nebo budoucnosti (a možná to tak v seriálu nakonec i bude, protože samotnou Discovery jsme ve finální podobě ještě neviděli a můžeme být ještě hodně překvapení) a TOSku ignorovat... Jenže to by pak nemohli parazitovat na JJ filmech, což IMHO chtějí... Chtějí z ST vytřískat co nejvíc, tj. musí ten seriál udělat na všechny způsoby... a to je taky slabina, protože fanoušci ST nechtějí být za idioty, což CBS dělá, když říká, že se se seriál odehrává v době TOS The Cage. A další Sarek, to se mi taky nelíbí, chápu, že je velvyslanec, ale to je přesně ten problém, když se cpou pořád do stejného časového údobí...

kapitán flotily Eodeon
Eodeon - čt 18. května 2017 - 16:12

No jo. To jsou ti naši lidi :) Čím víc se to vzdaluje od TOSky, tím je to horší, protože TOSka je nedotknutelná. Čím víc se to naopak TOSce podobá, tím je to také horší, protože TOSka je obstarožní, papundeklový brak. Čím víc je tam souvislostí se dřívějšími seriály jako je TOS nebo ENT, tím je to horší, protože každá souvislost je přeci v jádru jen sprosté vykrádání a parazitování na předchůdcích. Čím víc se to naopak předlohám vzdaluje a čím víc je to originální, tím je to také horší, protože tím to pošlapává tradici Star Treku kacířskými inovacemi a tím víc se ztrácí to, co dělá Star Trek Star Trekem.... Prostě, ať už se tvůrci vydají kamkoliv, bude to špatně. Je to tak, ne? :)

“Time is the school in which we learn, Time is the fire in which we burn." - Delmore Schwartz
kadet s.s.enterprise
s.s.enterprise - čt 18. května 2017 - 16:20

Eodeon: Mě se ten trailer líbí, vizuálně nejlepší ze všech ST vč. filmů (snad jen s výjímkou znělky Voyageru). Problém je jen v tom samotném prohlášení CBS, že je to Prime universe, čímž z lidí blbce.. ale jak píšu, nutí tím fanoušky, aby se na to podívali... a pak už záleží na nich, kdo se chytne na lep prvního - zdarma odvysílaného dílu, kterej bude v podstatě taková reklama na zaplacení All Access... Proto bude první díl úchvatnej, dechberoucí a podle traileru taim vlastně nic z podoby a poslání samotné lodi Discovery neukazuje..

kapitán flotily Eodeon
Eodeon - čt 18. května 2017 - 16:26

SSE: To nebylo na tebe. Jen jsem se od tvého příspěvku odrazil, ale četl jsem těch reakcí spousty a mínil jsem to obecně a s velkou nadsázkou :)

A co se týče konkrétně tvého problému s tím, že to na pohled nezapadá do primární časové linie, to je podle mě dávno irelevantní úvaha. Tohle je problém, který vznikl už s příchodem ENT, která také ani v nejmenším nezapadala. A ten rozdíl sto let mezi ENT a TOS byla jen chabá výmluva. Logicky každý, kdo se už tak nějak vyrovnal s tím, že ENT do univerza patří, by neměl mít problém udělat totéž v případě Discovery. A úplně totéž to bylo s Abramsem. Kelvin také nevypadá jako loď z doby před "The Cage" a přeci by jí být měl.

“Time is the school in which we learn, Time is the fire in which we burn." - Delmore Schwartz
kadet s.s.enterprise
s.s.enterprise - čt 18. května 2017 - 16:32

Eodeon: IMHO Kelvin Timeline ma svoji hostorii mirne odlisnou od Primeverse i pred stretem Narady s Kelvinem. Např. už na Kelvinu používají jiné hvězdné datum, že v Primeverse... ENT je možné ještě za určitých okolností vnímat tak, že zachycuje podobu Kelvintimeline i Primeverse, tady v tomto případě to jde už stěží.. Jako odlišnosti byly i v rámci seriálů, takže v tomto mi to nevadí.. Jen to samotné prohlášení CBS, které dělá z lidí blbce, resp. ho chápu, protože chtějí nalákat každého.

kapitán flotily Eodeon
Eodeon - čt 18. května 2017 - 16:49

SSE: To je dobrý nápad - komu Kelvin vadí, může si představovat, že i ten vlastně patří do jiné, alternativní reality, a Kelvinova časová linie je tím pádem alternativním univerzem vyrůstajícím z alternativního univerza. Alternativa v alternativě. Totéž můžeš udělat i s jakoukoliv epizodou, kterou nesnášíš. A totéž jsem slyšel, že dělá hodně čtenářů ST románů, když v některém z nich nesedí kontinuita. Prostě si představí, že jde o události z alternativní reality. Ale to jsou všechno jen hypotetické úvahy fanoušků a oficiální stanovisko je zkrátka takové, že Kelvin patří do primární časové linie. Totéž ENT (přinejmenším čtvrtá sezóna). A totéž Discovery, jakkoliv nám to může nesedět. Pokud z nás "udělali blbce" s ENT a my si to nechali líbit (no, mnozí nenechali), přežijeme to i v případě Discovery.

“Time is the school in which we learn, Time is the fire in which we burn." - Delmore Schwartz
praporčík ada1987
ada1987 - čt 18. května 2017 - 19:21

to su fakt Klingoni?! chudak Worf!

praporčík Polux
Polux - čt 18. května 2017 - 19:52

Look jako nové filmy to bezesporu má, ale to nemusí být nutně špatně. Jednak je to jasný znak toho, že jak filmy, tak nyní seriál, patří do stejné "stáje" bez ohledu na dějové zasazení (to běžný divák neřeší), jednak natočit to skutečně stylem TOS je dnes již nereálné, doba a měřítka toho, co je standard, jsou nenávratně jinde (o pyžamech a papundeklových kulisách nemluvě). O všem ostatním z traileru těžko soudit. Každopádně hlavní účel to splnilo - Discovery takto letmo zaujal a budu jej vyhlížet.

Star Trek - The future already today©
podporučík David
David - čt 18. května 2017 - 21:08

Dobře....

Kapitán s prvním důstojníkem (?) jdou po poušti (Vulkánu?). Jen kapitánka ví kam. První scéna působí vcelku uceleným dojmem, a proto se vtírá otázka, kam se to musely vléct pěšky, aby pak "jen tak" byly přeneseny na palubu lodi.

Detail skafandru. Čím víc ze starší doby prezentovaná technika pochází, tím moderněji vypadá. Nemělo by to mít, zcela logicky, nějaké meze?

Ještěří Xindi, prezentovaní jako Klingoni... Proboha PROČ????

admirál pcermis
pcermis - čt 18. května 2017 - 21:46

Nevím, nevím nějak mě to moc neoslovilo. A ty Klingoni spíše vypadají jako Xindi kde jsou jejich plocha čela? Které jsou v TOSce a v ENT byly vysvětleny. Nějak mi to připadá že udělaly něco někam a uvidí co z toho vznikne,....

Jen dvě věci jsou nekonečné – vesmír a lidská hloupost. Tím prvním si ovšem nejsem tak jist.
admirál pcermis
pcermis - čt 18. května 2017 - 21:48

Zatím hodnotím jen upoutávku nikoliv seriál jako takový ale zatím to na mne působí jak dobré sci-fi ale jako špatný Star Trek. Nechme se překvapit co z toho nakonec bude. :-) Jen doufám že už neposunou opět a znova datum premiéry.

Jen dvě věci jsou nekonečné – vesmír a lidská hloupost. Tím prvním si ovšem nejsem tak jist.
bez hodnosti koliny
koliny - čt 18. května 2017 - 21:56

Mne sa dizajn klingonov naopak páči. Doba ide dopredu a iné vesmírne rasy možu byť prezentované oveľa viac mimozemsky ako v minulosti. Často krát som sa pri rôznych cudzích rasách pozastavil nad skoro neexistujúcim rozdielom od ludí, tu iný účes, tu vrúbkovaný nos, tetovanie na krku atd., sposobene zrejme nedostatocnym rozpoctom. Keď majú dostatočný budget a možnosti tak prečo ich nevyužiť. Alebo mali klingoni vypadať ako v TOS keď sa to odhráva v tej dobe? :D

There are four lights!
kadet s.s.enterprise
s.s.enterprise - čt 18. května 2017 - 23:02

koliny: Ano, ti Klingoni v TOS éře mají vypadat jako lidi!!! Jako to je jeden ze základních prvků kontinuity Primeuniverse. Když už musí za každou cenu vstupovat do TOS období (jako by na časové ose nebylo dost prázdných míst, kde by se mohli s minimálními škodami na kontinuitě vydovádět), tak ST vesmír přece nabízí i nesčetné množství ras, takže Klingony mohli nechat naprosto bez problému s plochými čely (např. někde v ústraní, pokud se jim nehodí do vizuálního stylu) a nasadit úplně jinou rasu - např. právě ty Xindi. Nicméně stále věřím, že v CBS nejsou úplně padlí na palici a klingonům (nebo aspoň velké části z nich) plochá čela nasadí, protože ti klingoni z upoutávky (a jejich leaknuté vesmírné lodě) působí archaicky a myslím, že z TOS období nepochází. Dál ta plochá čela Klingonům přece nenarostla všem, ale jen těm, co na sobě provedli augmentaci získanou od augmentích lidí.

praporčík Markus
Markus - čt 18. května 2017 - 23:05

Upřímně, už mě ty řeči o kánonu nebaví. Osobně si nemyslím, že by se na dodržování technologického kánonu měl brát až takový zřetel. TOSka je prostě z roku 1966 a tudíž je poplatná době vzniku. Ať už jde o tehdejší rozpočet na TV seriál nebo technologické možnosti. Tvářit se, že takhle lodě a technika roku 2254 vypadaly a zavírat oči nad tím naivním zpracováním, mi přijde opravdu nešťastné. (A je to i důvod, proč se nejsem schopný dívat na většinu fanfilmů) Asi patřím mezi fandy k naprosté minoritě, ale já si nedokázal pořádně užít ani TOS epizody v DS9 nebo Enterprise, nedařilo se mi přistoupit na hru, že ten papundeklový vzhled je kánon. Podle mě ani nemuseli vysvětlovat v Enterprise ta plochá čela Klingonů, já to bral vždy tak, jak to říkali i tvůrci. Že v TOSce na to prostě neměli peníze, tečka. Ač to bylo od tvůrců ENT samozřejmě milé a myslím, že i hezky vysvětlené.

Dodržování příběhového kánonu, to je přirozeně věc jiná. Tam souhlasím, že by se ho tvůrci měli pokud možno držet. Jistěže jsou v obou případech výjimky, co potvrzují pravidlo, ale to už bychom se museli bavit konkrétně.

Připomíná mi to nedávnou situaci s novými Star Wars Rogue One, kde měl Darth Vader velkou akční scénu, kde během chvíle sesekal nahromadu deset povstalců. A hned samozřejmě spousta fanoušků spustila: "Ale, ale, ale v Epizodě IV se při souboji s Obi-Wanem skoro nehýbal a nepůsobil tak energicky." PROTOŽE EPIZODA IV JE Z ROKU 1977 A ALEC GUINNESS A DAVID PROWSE UMĚLI ŠERMOVAT ASI JAKO JÁ!!! To si vážně někdo myslí, že takhle souboj jednoho z nejmocnějších Sithů a Mistra Jedi "ve skutečnosti" vypadal? Ovšemže ne, jen byl ten souboj poplatný době vzniku a okolnostem (Prowse tvrdil tvůrcům, že umí šermovat a opak byl pravdou, proto ho od Ep V při soubojích vystřídal profík). Někdy si v diskuzích připadám fakt jako v Galaxy Questu... :) Kánon ano, ale vocaď pocaď.

kapitán flotily Prometeus
Prometeus - čt 18. května 2017 - 23:11

koliny a s.s.enterprise: Ktovie, možno to bude nejaká špeciálna kasta klingónov ktorý sa v čase nakazenia augmentským vírusom nachádzali mimo domoviny na nejakých kolóniách alebo predsunutých základniach.

kapitán flotily Jakkob Killer
Jakkob Killer - čt 18. května 2017 - 23:14

Markus: Hmmm, to s tím kánonem stojí za úvahu, a upřímně takhle jsem na to nikdy nějak zvlášť nepohlížel...
A to s těmi SWčky slyším prvně, hodně zajímavé :)

" The Universe Is Balanced On The Back Of A Giant Koala " - O'Connor
kadet s.s.enterprise
s.s.enterprise - čt 18. května 2017 - 23:19

Markus: taky jsem půlku TOSky doslova prospal a koukat se na ní skoro nedá, ale to neznamená, že plochá čela nejsou součástí kontinuity, právě naopak, protože byla ukázána i v DS9 a ENT. Existují i uvěřitelné způsoby, jak pracovat vytvořit něco, co vypadá moderněji, ale s TOSkou je to více kompatibilní.. V seriálu ENT bych uvítal něco jako toto [link] a ne kopii Akiry, v seriálu z období TOS by pak myslím byly všichni nadšeni z něčeho takového: [link]

kadet Telemachus Rhade
Telemachus Rhade - pá 19. května 2017 - 09:41

Markus: Pokud to nese jméno Star Trek, dodržení kónonu je základ! Pokud by se to jmenovalo jinak, třeba Star Jumpers, tak ať se to chová jak chce.

kadet mirRa
mirRa - pá 19. května 2017 - 09:51

Možná by bylo dobré si uvšědomit, že vhled Klingonů TOSce v podstatě neodporuje. Plochá čela, ačkoliv se objevila již v ENT, mohla být masovou záležitostí jen velmi krátce (nebylo nikdy upřesněno). Již pár let po TOSce v celovečerácích měli Klingoni "moderní vzhled". Takže pár let před TOSkou jejich majorita mohla vypadat takto.

kadet mirRa
mirRa - pá 19. května 2017 - 09:53

sse: naprostý souhlas. vlastně už ENT byla dost mimo :) designem exteriérů rozhodně.

admirál flotily omi
omi - pá 19. května 2017 - 10:37

A opět jsme se dostali do situace, kdy pravověrní trekkies hlásají ať už raději žádný Star Trek nenatáčejí, že jim ho tím jen kazí. Star Trek je přece jejich. :) S trochou fantazie se jiná podoba Klingonů dá ve sci-fi vyložit miliony různými způsoby, ale samozřejmě je pohodlnější dogmaticky tvrdit, že se nic takového stát nemůže a že je to špatně a dupy dup, teď už vážně překročili nejzazší hranici. :)

„Sněte jako byste měli žít navěky. Žijte jako byste měli zemřít dnes.“ – James Dean
nadporučík Damar
Damar - pá 19. května 2017 - 11:16

Vzhľad Klingonov ma vôbec netrápi, pokojne môžu vyhlásiť, že sa jedná o odtrhnutú skupinu, ktorá sa nezmierila s tým, že mali rovné čelá a chceli sa navrátiť k pôvodnému vzhľadu, začali geneticky experimentovať a toto je výsledok. Problém je to, že mi to veľmi nepripomína Star Trek a hlavne mi trocha prekáža to neustále točenie sa okolo Kirkovho obdobia. Ale možno to bude skvelý seriál, to sa teraz ťažko posudzuje. DS9 tiež začínal s kritickými ohlasmi...

kadet mirRa
mirRa - pá 19. května 2017 - 11:43

Damar: DS9 je pro mě zdaleka nejlepší. Nejzajímavější postavy, které mají i své stinné stránky. I prostředí je super.

kadet Telemachus Rhade
Telemachus Rhade - pá 19. května 2017 - 13:38

Přesně jak píše Damar. Nebojím se, že ten seriál obstojí za sebe, ale zasazením do přesně stejného roku jako pilot TOSky "The Cage", si zbytečně svázali ruce a automaticky určitými prvky vyvolají řadu, v podstatě oprávněné, nevole. Argument "TOS je zastaralá a nekoukatelná" bych bral v případě, kdyby CBS neinvestovalo do jejího remasteru a pak se ho nesnažilo prodat všem na světě.

admirál pcermis
pcermis - pá 19. května 2017 - 20:43
Ale pokud tvrdí že dej zasazuji do Prime universe a ještě mezi ENT a Tos tak nějakou návaznost by mohly dodržet.
Jen dvě věci jsou nekonečné – vesmír a lidská hloupost. Tím prvním si ovšem nejsem tak jist.
admirál pcermis
pcermis - pá 19. května 2017 - 20:45
Kdyby to udělaly po Voy po DS9 a nebo toto netvrdily udělaly by lepe. Ale uvidíme co se z toho vyklube. Třeba to nakonec přece jen bude stát zato. ☺️
Jen dvě věci jsou nekonečné – vesmír a lidská hloupost. Tím prvním si ovšem nejsem tak jist.
kapitán flotily Eodeon
Eodeon - pá 19. května 2017 - 21:32

Kdy se to vlastně přihodilo, že fanoušci začali při dotazu na jejich názor na... de facto cokoliv uvádět jen výčty všeho negativního a úplně při tom odhlížejí od čehokoliv pozitivního? To už vážně neexistuje nic, co by je mohlo zaujmout, potěšit nebo co by se jim prostě na věci taky mimo jiné zamlouvalo? A stačí jediný kaz na kráse, aby věc (předem) odsoudili jako škvár. A neodporuje vlastně takový přístup k věci smyslu slova "fanouškovství"?

“Time is the school in which we learn, Time is the fire in which we burn." - Delmore Schwartz
kadet s.s.enterprise
s.s.enterprise - pá 19. května 2017 - 21:54

Eodeon: Chápu tvůj pozitivistický postoj, ale problém je v tom, že lidi se chtějí s něčím identifikovat a zároveň mají neustále sklon věci zjednodušovat v tom smyslu, že ST má být jen jeden stejně, jako třeba nějaká jedna knižní série od konkrétního autora - vezměme si za příklad např. Harryho Pottera a nebo Pána prstenů. V těch přípdech na sebe vše navazuje tak jak má a je to konzistentní. ST jako seriál se na jednu stranu vždy snažil dojem konzistentnosti vyvolávat, no největší problém nastáva vždy při vzniku nového seriálu ze světa ST, kdy je vytvořen více či méně pozměněný rámec v kontinuitě. Je to pochopitelné z důvodu mnoha autorů ST a stále složitějšího světa, který už je příliš náročné a někdy i nemožné držet pohromadě tak, jakoby se jednalo o dílo jednoho autora. Toto je stav, který existoval již před seriálem ENT. Pokud ale tvůrci chtějí maximální sledovanost, musí minimálně proklamovat, že nový ST je pro fanoušky všech předchozích sérií a filmů, nicméně tu kontinuitu se jim fakticky ikdy dodržet nepodaří. Zásadní problém ale nastává, když je zjevné, že se o to ani nesnaží a navíc ještě deklarují opak.. Pak dělají z fanoušků blbce a ti mají přeci právo se ozvat. Myslím, že drtivá většina fanoušků ST bude na nový seriál rádo koukat, ale ubírat jim oprávněnou kritiku - možnost se vyjádřit k seriálu, který je zajímá, přeci taky nedává smysl. Kdybi mi byl ten novej seriál lhostejnej, tak se neobtěžuju něco to spisovat, nebo jinak řečeno, i kdybych ho haněl a nadával na něm, pořád je to projev jakési emoce, kterou ve mě vyvolává a tedy je předpoklad, že ho budu sledovat. A to jediné je skutečný cíl CBS.

kapitán flotily Eodeon
Eodeon - pá 19. května 2017 - 23:27

SSE: Ale ať si kritizují. O mně je nakonec známo, že kritikou nešetřím. Já jen nechápu, proč se namáhat hovořit, když nemám nic než jen slova kritiky. V původním smyslu slova znamená kritika něco podobného jako posouzení, znamená to uplatnění všech relevantních kritérií a zvážení pozitivních závěrů proti negativním (když to hodně zjednoduším). Hodně lidí si ale kritiku zjevně vysvětluje až v tom zvulgarizovaném smyslu - najít na všem jen to špatné a hlasitě to hanit. To je to, o čem mluvím. Třeba jako ty, když automaticky předpokládáš, že tvůrci jsou prostě líní jisté problémy řešit, a ani se nenamáháš domýšlet, jaká by pro svá rozhodnutí mohli mít jiná zdůvodnění.

Samozřejmě, opačný extrém by nebyl o nic lepší a i s tím se tu občas setkáváme. Zdvořilostní a neupřímnou chválu ostatních beze stop po jakékoliv výtce fanoušci často směřují k práci jiných fanů. Snad aby je tím motivovali, kdoví. Ale vůči tvůrcům oficiálního Star Treku nezaznívá od některých nic než samé vytýkání a kolikrát i na základě naprosto irelevantních měřítek. To je to, co mi hlava nebere. Všichni se tolik zaměřují na to, aby dokázali vyjmenovat, co všechno jim na Star Treku vadí... ale kdyby měli za úkol vysvětlit, co se jim na Star Treku líbí a proč ho mají rádi, to by se možná mnozí při vší snaze nezmohli ani na jednu větu.
Je to o přístupu, o tom, že bychom neměli vidět věci buďto jen černě, nebo naopak skrze růžové brýle, ale umět svou optiku vyvážit. Jestli v tom vidíš něco z pozitivistického myšlení, tak to si nejsem jist, snad je spojitost v tom, že pozitivismus káže zkoumat věc samu o sobě, takovou, jaká fakticky je, a ne s ohledy na nějaké spekulace. Ale to je jiné téma. To je zase o tom, že kritéria některých z nás jsou prostě mimo realitu. A to je pak snadné, aby taková kritéria nový seriál nesplnil :) Třeba tvé kritérium se zachováním Klingonů s plochými čely. Dnešní divák by v nich mimozemšťany vidět prostě nedokázal. A vysvětlení podobných změn se najde snadno, viz ENT, tak co řešit.

“Time is the school in which we learn, Time is the fire in which we burn." - Delmore Schwartz
kadet Garak
Garak - so 20. května 2017 - 00:00

Dost jsem se těšil, ale dojmy jsou zatím hodně rozpačité. Uniformy oproti TOS naprosto jiné. Proč nevyrukovat s nějakou v současné době přijatelnou, modernější variantou kostýmů flotily z TOS? Proč vypadají Klingoni zase úplně jinak? Osobně mám za to, že zrovna jejich vzhled od dob TNG lze bez ostudy použít i dnes (když už se vyhýbaji plochým čelům jako příliš obyčejným). Nechápu, proč musí být všechno jinak u tolik provařené značky, jakou ST je. Pokud chci točit něco zcela odlišného, proč to dělám pod zavedenou značkou? Ta křečovitá snaha dělat to pokaždé úplně jinak boří soudržnost a celistvost fenoménu. Škoda.

Nechci Discovery popravit ještě dřív, než ho uvidím, ale zatím velké obavy. :-(

kadet s.s.enterprise
s.s.enterprise - so 20. května 2017 - 00:21

Eodeon: Víceméně souhlas až na to, že si myslím, že jsem tu uvedl jasné body, ve kterých si myslím, že tvůrce chápu (tj. se je pochopit snažím), ale nenutím tě to hledat v mých příspěvcích, hledat se mi to nechce ani mě samotnému :)

Ten trailer je za mě krásnej a na seriál se podle něj hodně těším, ale stejně tak mohl by být možná lepší, kdyby se menoval uplně jinak (což v případě ENT nevyšlo a proto se menuje ST).

kapitán flotily Eodeon
Eodeon - so 20. května 2017 - 00:36

SSE: Promiň, ale nechtěl jsem, aby to vyznělo tak, že pro tvůrce žádné pochopení nemáš. Snad bych to podal srozumitelněji tak, že málokdo z nás si vůbec dovede představit to ohromné množství ohledů, které tvůrci takového počinu musí vzít všechny v potaz a najít mezi nimi ty správné kompromisy. Je to prostě moc komplexní věc. A tak si myslím, že bychom v tomto směru neměli tvůrcům sahat do svědomí a neměli bychom s tím být hotoví tak rychle a prostě si jen na pomyslném seznamu odškrtávat, co je špatně, aniž bychom si kladli (a několikrát zopakovali) otázku, proč se to vlastně má, jak se to má. Příspěvek Garaka nad tebou je akorát dokonalá ukázka toho, o čem jsem mluvil :) Ale jinak jsem samozřejmě hrozně moc rád, že se konečně o něčem tak moc mluví a tak moc spekuluje. V dobrém či špatném, ten "bzukot" mi tu chyběl :)

BTW proč si všichni myslíte, že ta planeta z traileru je Vulkán? Chápu, že jako nejznámější pouštní planeta se Vulkán nabízí, ale vzhledem k té obloze, na které jsou dva měsíce a planeta z obrovskými prstenci, bych spíš myslel, že to bude nějaký úplně nový svět, vytvořený až pro potřeby seriálu, ne? Nebo je to kvůli Sarekovi? Předpokládáte tam souvislost kvůli němu?

“Time is the school in which we learn, Time is the fire in which we burn." - Delmore Schwartz
kadet Pozemstan
Pozemstan - so 20. května 2017 - 01:58

Obě verze prvního traileru Discovery se mi docela líbí, i když ke kontinuitě s dosavadním kánonem mám jisté výhrady. Protože ale ST chápu jako možné pokračování našich dějin, které se od TOS již značně odchýlily (vývoj techniky, eugenické války s Khanem v 90. letech 20. století), jsem ochoten nad mnohým přimhouřit oči... Uvidíme, podle mě snad kromě využití rekvizit a technologií z Abramsova "kelvinovského" vesmíru, když nemá jít o Kirkovu posádku či již knižně zpracované romulanské války, nebylo moc důvodů dále "rozpitvávat" období před TOS, ale doufám, že se tvůrcům podaří vytvořit důstojné "pokračování" světa ST. Konečně vzniká další seriál, tedy to, čím byl Star Trek od svého počátku (chápu-li Klec jako pilot), ne "jen" filmy!

Zajímavé jsou náznaky (Sarekova poznámka, že je jazyk hlavní hrdinky příliš lidský, možná poněkud rovné obočí a některé další knižní indicie, které na StarNETu zmínil Telemachus), že by hlavní hrdinka s trochu nezvykle mužsky znějícím jménem Michael Burnham mohla mít v žilách i trochu vulkánské krve. Zprvu jsem se bál, že půjde o jakousi kopii Spocka, ale nakonec to může být dosti odlišný a rovněž fascinující příběh...

Uvidíme, jak to bude s klingony. Ve druhé verzi traileru jim je věnován trochu větší prostor. Zprvu jsem se mylně domníval, že jde o víceméně abramsovský vzhled, ale vlastně je to spíše modernizovaná verze TMP+, v souladu s logikou většího rozpočtu a technických možností, jak zmínili již předřečníci. V obou trailerech se objevuje i typický klingonský řev při odchodu duše válečníka do Sto'Vo'Kor, jakož v jednom krátkém záběru i souboj se sečnou zbraní, takže autoři zřejmě nechtějí přepisovat klingonskou kulturu.

Eodeon: Oficiální Star Trek je fanoušky logicky nahlížen kritičtěji oproti fanfilmům už ze své podstaty. U fanouškovské tvorby můžeme obdivovat, co vše se podařilo jen díky nadšení, dobrovolné práci ve volném čase, často bez kvalitního technického zázemí či herecké průpravy. Profesionální dílo je de facto placeným zbožím, (vedle umělecké stránky) řemeslným výrobkem, jehož "konzumenti" samozřejmě sledují kvalitu přísněji. Zapálení fanoušci pak požadují přímo dokonalost, i když

kadet Pozemstan
Pozemstan - so 20. května 2017 - 02:14

Omlouvám se za mírné zmatení. Tady jsou v článku trailery uvedeny v opačném pořadí, než jak se ke mně dostaly, takže ten druhý, kde je větší prostor věnován klingonům, je zde první... :-)

kapitán flotily Eodeon
Eodeon - so 20. května 2017 - 03:14

Pozemstan: Nemluvil jsem o fan filmech, ale obecně o jakékoliv práci, kterou nějaký fanoušek přispěje, třeba článkem, povídkou, překladem, komiksem, conem, modelem, grafikou atd. Co se fan filmů konkrétně týče, rozhodně nemám pocit, že by se kritikou šetřilo. Ba naopak. Myslím, že bývá vůči fan filmům často až bezohledná a zdrcující. Čili teoreticky souhlasím, že standardy by se měly uplatňovat různé na komerční oficiální tvorbu a na nezávislou fanouškovskou, ale v praxi to podle mě dodržuje málokdo. Navíc, ty zdejší stížnosti se v naprosté většině neodvíjejí od kvality, ale od spekulací nad kontinuitou, ať už dějovou nebo vizuální, a subjektivních fantazií o tom, jak by měl Star Trek ideálně vypadat. Nesleduji v tomto případě reakce ze světových webů, ale z těch tuzemských se to jeví tak, že umělecké či technické kvality jsou to poslední, co by někoho zajímalo. Řeší se stále dokola jen to, jak blízký si je nový seriál s dřívějšími seriály. Téměř nikdo se nepozastavuje například nad kvalitou provedení klingonských masek, pouze nad tím, jak moc se podobají nebo nepodobají té které dřívější verzi klingonských masek. A tak je to i se vším ostatním. Přitom právě kontinuitu je bez podrobného dějového kontextu nemožné zodpovědně posoudit. Vzniká tu skvělý prostor pro spekulace, ale odsoudit seriál na základě spekulativních závěrů? To popírá logiku. Buďto suďme jen podle prozatím známých faktů, nebo si nechme verdikt až na dobu, kdy budeme něco vědět jistě, a zatím spekulujme nezávazně. To je ostatně i větší zábava. Trailery mají za účel vzbudit naší zvědavost, ale od jisté doby si stále více diváků utkvělo představu, že jejich pocit z traileru přesně odpovídá i konečné podobě díla a víc k jeho posouzení vědět netřeba. A přitom si všichni podle traileru zjevně utváříme úplně jinou představu. Mně třeba ani v hlubinách podvědomí nenapadlo, že by Michael Burnham mohla mít něco společného s potomky Tripa a T'Pol, ale teď, když jsem se o tom dočetl, přijde mi to dost nápadité.

“Time is the school in which we learn, Time is the fire in which we burn." - Delmore Schwartz
kadet Pozemstan
Pozemstan - so 20. května 2017 - 17:09

Eodeon: Ano, snažil jsem se najít možné důvody přísné kritiky oficiální produkce, ale jinak si také myslím, že jsou fanoušci mnohdy příliš jednostranně negativně naladěni - to se ale za nějakých patnáct let, co jsem s nimi v kontaktu, moc nezměnilo. Jak jsem psal, osobně jsem ochoten nad různými detaily přimhouřit oči. Částečně ale kritiku chápu, protože právě relativně ucelený vesmír s různými detaily a také až na výjimky stejnými herci postav byl jistou "devizou" oficiálního ST před rokem 2009. Ale i v TOS lze třeba pozorovat postupný vývoj terminologie, později se ve filmech a TNG měnily masky (byť to někdy bylo vysvětleno a to může být i případ Discovery) atd. Jsem rád, že i v tomto krátkém traileru, podle kterého opravdu nelze soudit, je přece jen cítit jistá pokora k předchozímu, nikoli snaha vše převrátit naruby a "přebít". Ano, vzbudit ve mně zvědavost se tvůrcům opravdu povedlo a na seriál se těším, i vzhledem k možnému zajímavému původu hlavní hrdinky (a po krátké době další pocty ENT v oficiálním ST) ještě více...

podporučík vlasopes
vlasopes - ne 21. května 2017 - 22:08

Super trailer. Fakt mě pobavil příspěvek, že to je vykrádání nebo úplný vzdalování od podstaty ST. Velmi trefné. IMHO, řešíte ptákoviny. Hlavně že ze seriálu jste viděli necelé 2 minuty a už to část lidí hejtuje. Jsem trekkies přes 20 let a je mi fakt jedno, jestli budou mít Klingoni rovná čela jako v TOS nebo se najde důvod proč ne.

admirál pcermis
pcermis - po 22. května 2017 - 18:38

Tady spíše lidem si myslím vadí to že Kligoni více připomínají Xindy než Klingony ať z té či oné éry. Pokud by vypadaly jako v Tosce každý byl nadšeny byla by tam návaznost o kterou se snažily v ENT vysvětlit což byl super krok. Kdyby vypadaly Klingoni jako třeba Worf taky by to nikomu asi dvakrát nevadilo kdyby vypadaly jako v Kelvin universu asi by to lidé také odpustily ale aby Klingoni vypadaly jako Xindi je dost mrzuté. To že vizuální stránka vypadá jak vypadá to je jasné sice mě to nějak neohromilo ale je to jasné doba se změnila, diváci se změnily a oni potřebují aby to bylo výdělečné a ne aby se zavděčily každému ale Klingony teda moc nezvládly a přitom stačilo pouze vymyslet novou rasu a nikdo by neřekl ani popel.

Jen dvě věci jsou nekonečné – vesmír a lidská hloupost. Tím prvním si ovšem nejsem tak jist.
kadet s.s.enterprise
s.s.enterprise - po 22. května 2017 - 20:41

pcermis: vzdyt jako Xindi nevypadají, ukaž mi jediného Xindi, který je na ně podobnej.. IMHO vypadají spíš jako Krall z STB v jedne z verzi jeho podob, ktere byly dany tim, ktere druhy zrovna vysál, tj. mohl vysát i nejakeho Klingona..

admirál pcermis
pcermis - po 22. května 2017 - 21:25

Ok, dejme tomu čas z pár vteřinového prostřihu se toho moc poznat nedá. Mě teda evokuji Xindy a ikdyby byly cokoliv jiného tak jako Klingoni fakt nevypadají a vyzuál, nevyzuál kocepce rasy by měla být jednuduše indetifikovatelná vždy a to se tady moc neděje.

Jen dvě věci jsou nekonečné – vesmír a lidská hloupost. Tím prvním si ovšem nejsem tak jist.
kadet s.s.enterprise
s.s.enterprise - po 22. května 2017 - 21:48

pcermis: Toto neni klinkgon [link]?

kapitán flotily Eodeon
Eodeon - út 23. května 2017 - 01:14

Pozemstan: A to já si naopak myslím, že Star Trek nikdy žádným "uceleným vesmírem" nebyl. Vždyť je to spíš takové klubko alternativních realit a i primární linie je napěchovaná kontradikcemi všeho druhu. A v dějinách Star Treku už nastaly daleko radikálnější změny než těch pár, které tušíme z traileru.

pcermis: A to já bych neřekl, že by byli všichni spokojení, kdyby Klingoni vypadali jinak. Kdyby měli Klingoni vzhled stejný jako v TOS, fanoušci by nadávali, že to už je staré a dávno překonané. Kdyby měli vzhled jako v TNG, fanoušci by nadávali, že to se do dané doby nehodí. Kdyby měli vzhled jako z Into Darkness, fanoušci by nadávali, protože nadávají z principu na všechno, co má nějakou souvislost s Abramsem. A kdyby místo Klingonů tvůrci uvedli nějaký nový druh, fanoušci by nadávali, že to narušuje kontinuitu, protože je krajně nerealistické, aby v pre-TOS období sousedila s Federací nějaká silná galaktická mocnost, přičemž v žádném z časově následujících příběhů o ní nepadne ani zmínka. To byl ostatně problém už při uvedení Xindi do kánonu v seriálu ENT. Tak či tak, fanoušci, nebo jistá část fandomu bude nadávat. Nejde to udělat tak, aby byli spokojení. To by to nesměli být fanoušci Star Treku :)

“Time is the school in which we learn, Time is the fire in which we burn." - Delmore Schwartz
podporučík David
David - út 23. května 2017 - 07:48

s.s.enterprise

No, to je klingon na maškarním, poté co ho popodaly rigelianské včely. :-)

A co vousy? Klingon bez vousů, to snad ani nejde. Jedna rozmlžená postava v pozadí obrázku mi taky připoměla klasický marťánky s obříma očima. A možná i Horty z komixu Pod paprsky Zářícího.

A co takhle navrhnout nový vzhled lidí. Já myslím že lidská rasa ve Star Treku už je taky dost okoukaná ne?

podporučík vlasopes
vlasopes - út 23. května 2017 - 21:26

Copak každý příslušník rasy musí vypadat úplně stejně?

podporučík surel
surel - st 24. května 2017 - 06:57

Však ono se to okecá jednoduše, je to takový Klingon jako rozdíly mezi lidmi jsou běloši, černoši, asiati, indiáni a bude.

kadet s.s.enterprise
s.s.enterprise - st 24. května 2017 - 13:52

jo, třeba že některym ta nakaza zpusobila jen vypadani vlasu a vousu ale čela zustala hrbolata :)

kadet s.s.enterprise
s.s.enterprise - ne 4. června 2017 - 21:46

Hitler reacts to the Star Trek: Discovery trailer

[link]

kapitán flotily Eodeon
Eodeon - čt 8. června 2017 - 02:02

SSE: No jako, přirovnávat militantní trekkies k Hitlerovi je i s tou nadsázkou trochu silné kafe. Ale pobavilo :)

“Time is the school in which we learn, Time is the fire in which we burn." - Delmore Schwartz
praporčík Riese Rossell
Riese Rossell - út 13. června 2017 - 21:59

Na první pohled to vypadá dobře, sice ne nejlíp, ale stále dobře. Strašně mě mrzí, že na Discovery mají prachů dost, ale na obnovení Enterprise (NX-01) už ne.

Se stářím přichází moudrost, a s moudrostí i nový pohled na svět.
praporčík Riese Rossell
Riese Rossell - út 13. června 2017 - 22:03

Když se podíváte na Star Trek Do Temnoty, tak ty Klingoni vypadají podobně, sice ne stejně, ale jistá podoba tam je.

Se stářím přichází moudrost, a s moudrostí i nový pohled na svět.
kapitán flotily tzcomics
tzcomics - ne 2. července 2017 - 17:51

Riese Rossell: Tak oni by tím pádem prachy byli i na obnovení Enterprise, ale ta neměla takovou sledovanost, tak raději zkoušejí něco "nového". Krom toho už herci z Enterprise zestárli a je otázkou, zda by se k tomu ještě vraceli...

Neboť svět je dutý a já se dotkl nebe

Komentáře mohou přidávat pouze přihlášení čtenáři.

Star Trek and all related properties are Registered Trademarks of Paramount Pictures, registered by United States Patent and Trademark Office. All rights reserved. THESE PAGES ARE NOT OFFICIAL!

Internetový portál Trekkies.cz je vytvářen a spravován klubem a dalšími redaktory. Je postaven na základech redakčního systému phpRS.

© 2005, Trekkies: TNG