Rogue One – recenze

so 22. dubna 2017      autor: Siridar      přečteno: 527x      komentáře: 12

Vložit nový komentář

kapitán tzcomics
tzcomics - so 22. dubna 2017 - 18:54

Pěkný článek, pobavil :-D Soundtracky k původní trilogii jsou prostě mistrovské dílo - u mě vede The Empire Strikes Back - a obdivoval jsem, jak Williams dokázal složit mnoho nových motivů pro epizody I-III. Nicméně ep. VII už ničím nedokázala zaujmout - nepamatuji se na jediné téma - a stejně tak na tom je Rouge One. Z mého pohledu se Giacchinovi více povedla hudba ke Star Treku 2009.

Neboť svět je dutý a já se dotkl nebe
kapitán Siridar
Siridar - ne 23. dubna 2017 - 09:51

tzcomics: Děkuji a také souhlasím, že Star Trek 2009 je lepší hudba. Pro Star Trek byla složeno vůbec spoustu dobré hudby :).

podporučík David
David - ne 23. dubna 2017 - 20:34

;-O

Zdá se že některé věci jsou absolutně mimo moje chápání. Z ST2009 si nevybavuji naprosto žádnou hudbu.

komodor William Kirk
William Kirk - ne 23. dubna 2017 - 20:43

Rogue One je pro mě nejlepší Giacchinův soundtrack. Zcela souhlasím, že Krennicovo téma je geniální.

"Slow but sure, that´s the story of my life." - William Shatner
kapitán Siridar
Siridar - ne 23. dubna 2017 - 21:03

David: Ani "Enterprising Young men"? [link] .

kapitán Johanson
Johanson - ne 23. dubna 2017 - 21:21

hmm a co takhle, že hlavní téma filmu je okopírováno z tématu filmu Star Crush? Ad toto od 0:43 [link]

podporučík David
David - ne 23. dubna 2017 - 21:30

Siridar:

Když to slyším, dokážu to identifikovat... ne spíš přiřadit. Ale nic podobného tomu když se řekne třeba Insurection. Ve spojení s tím filmem prostě nejsem objektivně schopen zavzpomínat a říct, "Jo to byla krásná hudba".

Nejsilnější okamžik filmu je kolem zničení a evakuace Kelvina, a narození Kirka. Ale neptejte se mě jaká tam byla hudba. Nemám ponětí.

kapitán tzcomics
tzcomics - po 24. dubna 2017 - 00:30

Johanson: Hustý, a já myslel, že dokázal Giacchin konečně udělat nekopírující téma (viz. Mission Impossible, Jurassic World World). Každopádně můj známý mi dokázal zabroukat téma ST 2009 jako že je to téma Star Treku, než že by mu něco říkalo téma Goldsmithe. Je holt asi jiná doba.

Neboť svět je dutý a já se dotkl nebe
kapitán tzcomics
tzcomics - po 24. dubna 2017 - 00:31

To World tam mělo být jen jednou :-D

Neboť svět je dutý a já se dotkl nebe
kapitán Siridar
Siridar - po 24. dubna 2017 - 09:55

Johanson: Tak to jsem netušil! Výborný výkon, všimnout si něčeho takového! Mě to však příliš nevadí. Nemělo by se to dělat, ale co já vím jak těžké je vytvořit originální téma? A ještě tak v krátké době?

Ve filmové hudbě se kopíruje neustále. Dříve se ale vykrádala vážná hudba, tak to nějak méně vadilo. Například i Star Wars od Williamse jsou velmi ovlivněny vážnou hudbou, jmenovitě Holstovými "Planetami". Některé pasáže jsou dokonce vypůjčeny notu po notě. Znamená to, že Star Wars je špatná hudba? Nikoliv! Nejenže Williams témata z Holsta vylepšil a rozvinul, zachránil tyto motivy navíc pro příští generace. Díky Star Wars je teď poslouchají milióny lidí.

Holsta poslouchají jen fajnšmekři. Pokud bychom trvali na tom, že se melodie mohou hrát jenom v původním znění, nakonec by je nikdo neposlouchal a zanikly by.

Také Giacchino, zdá se mi, Barryho téma rozvinul a vylepšil. Proto mu odpouštím. Měl by mu sice poděkovat, ale kdo ví? Třeba to je v titulcích v Rogue one uvedeno (ačkoliv o tom pochybuji).

bez hodnosti s.s.enterprise
s.s.enterprise - ne 30. dubna 2017 - 22:11

Musím uznat, že tento článek mě přinutil k podrobnějšímu poslechu hudby z SW filmů. Můj závěr je, že nejlepší hudba je k trilogii I-III, následuje původní trilogie IV-VI a nové filmy se mi nelíbí. Skoro by se dalo říct, že hudba tak odráží i kvalitu vyprávěných příběhů samotných, alespoň z mého pohledu jsou preference stejné u filmů jako takových i pouze u soundtracků.

Článek od Siridara je pro mě v podstatě prvním textem, který se zabývá hudbou. Recenze filmů se tedy alespoň na mě chrlí odevšad a snad každý narazil minimálně na nějakou recenzi Mirky Spáčilové na iDnesu, ale s hudbou je tomu jinak. Popsat čtivou formu kvalitu hudbu a její porovnání s ostatními díly se mi přitom jeví jako složitější úkol a proto způsob Siridarových úvah oceňuji a doufám, že si přečtu nějaké další.

Snad jen to okořenění náhlým jakoby závěrem se mi v textu nelíbilo a vzhledem k nastavené laťce mi to přišlo jako trochu laciné, byť přiznávám, že mě to lehce vytrhlo z poklidného přísunu informací.

Celkově je ale text z mého pohledu nadprůměrně kvalitní a může směle konkurovat Eodenovým elaborátům věnujících se filmům jako celku.

Poznámky k samotným tvrzením:

Pustil jsem si i OST k Aliens, ale žádná skladba mě tam nezaujala natolik, abych poznal, která skladba má být ta narychlo předělaná, co jí to mělo dopomoci k vyníkající pověsti a kvalitě?

Pokud jde o kopírování hudby, tak před nějakou dobou jsem narazil na to, že i James Horner pro ST3 dokázal jeden motiv okopírovat: konkrétně od Sergeye Prokofieva z jeho "Romeo at Juliets Tomb" [link] od 4min 36sec (srov. s [link] od 3min 17s)

kapitán Siridar
Siridar - po 1. května 2017 - 22:35

s.s. enterprise: děkuji za pěkná slova. Je fakt, že s těmi Vetřelci jsem to málo rozvedl. A vůbec jsem málo uváděl zdroje. Téma, o které jsem mluvil, se dá najít v první polovině tracku: "Bishop's countdown": [link]

Je to pátá nejpoužívanější hudba k trailerům vůbec (recyklována byla celkem 24 krát; viz. [link]) a video s Davidem Copperfildem se dá najít např. zde [link].

Krátký a velice pěkný rozhovor o celém konfliktu mezi Hornerem a Cameronem se dá najít zde: [link]

Komentáře mohou přidávat pouze přihlášení čtenáři.

Star Trek and all related properties are Registered Trademarks of Paramount Pictures, registered by United States Patent and Trademark Office. All rights reserved. THESE PAGES ARE NOT OFFICIAL!

Internetový portál Trekkies.cz je vytvářen a spravován klubem a dalšími redaktory. Je postaven na základech redakčního systému phpRS.

© 2005, Trekkies: TNG